Geschiedenis K Lierse SK
Re: Geschiedenis K Lierse SK
Tijden die we nooit nog gaan mee maken jammer genoeg ! Ik zou het al geweldig vinden dat we ooit terug in 1 ste geraken ! Maandag in dossier x gaat het over de gok Chinees dacht ik .Flor wrote: ↑Fri Dec 06, 2019 9:21 pmDat pikt he? Heb dat ook bij het zien van oude foto’s. Nu: ik zou vandaag de dag al veel doen voor 4 a 5000 man.Justhomuch wrote: ↑Fri Dec 06, 2019 6:53 pmGistere avond op playsports de docu gezien over de Sportkring 1996 - 1997.
Dat volk dat toen in’t stadion zat, niet normaal.
Justhomuch wrote: ↑Fri Dec 06, 2019 6:53 pmGistere avond op playsports de docu gezien over de Sportkring 1996 - 1997.
Maar ook nog veel vroeger toen de oude tribune aan den tennis er nog stond met staanplaatsen. Onwaarschijnlijk hoe ze daar opeengepakt zaten.
Ik ben beginnen kijken eind jaren zeventig. Duurde 20 minuten eer we het stadion uit waren, al schuifelend.

- Justhomuch
En nu op 2 minuten, elk nadeel heb ze voordeel3970 wrote: ↑Sat Dec 07, 2019 4:27 pmJusthomuch wrote: ↑Fri Dec 06, 2019 6:53 pmGistere avond op playsports de docu gezien over de Sportkring 1996 - 1997.
Maar ook nog veel vroeger toen de oude tribune aan den tennis er nog stond met staanplaatsen. Onwaarschijnlijk hoe ze daar opeengepakt zaten.
Ik ben beginnen kijken eind jaren zeventig. Duurde 20 minuten eer we het stadion uit waren, al schuifelend.![]()

Wij komen áltijd terug!
- Justhomuch
Iemand poste dit op het LL forum, boeiend leesvoer trouwens; https://www.docdroid.net/qoX6grE/attach ... pdf#page=9
Wij komen áltijd terug!
Flor deelde dat ook op een ander topic. Zeer interessant. Voor mij de voornaamste punten:Justhomuch wrote: ↑Fri Dec 20, 2019 12:26 pmIemand poste dit op het LL forum, boeiend leesvoer trouwens; https://www.docdroid.net/qoX6grE/attach ... pdf#page=9
- afgelopen twee jaar geen evenwicht (wat me ook totaal niet verbaasd en in deze fase nog niet onrustwekkend hoeft te zijn). Het blijft echter wel een doel. Dat is mooi maar gaat nog sportief tandengeknars opleveren.
- 2,5 miljoen budget afgelopen jaar. Dat is veel geld.
- NDC en Samy, tsjah.
- Nico is nen held
- De ambities ivm supportersaantallen lijken me erg ambitieus. Ik verwacht de komende 5 jaar nooit 8000 man opt Lisp. Maar hun focus op de lange termijn stemt me positief.
8000 fans bij LK zie ik ook nooit gebeuren. Stel dat LL tot in 1e amateur geraakt: dat zijn mogelijks 2000 fans die anders op het Lisp zouden vertoeven.
- Justhomuch
Niet vergeten in de gloriejaren zat er wel 14.000 man, de meeste sups zijn successo’s. Maar als ze in 1e zouden spelen in de middenmoot zie ik 8000 wel lukken.
Wij komen áltijd terug!
8000 man als je in de grijze middenmoot speelt?
Dat kan misschien 1 of 2 seizoenen nadat je van 1B naar 1A gepromoveerd bent.
Maar als de grijze middenmoot het enige is wat je te bieden hebt, dan gaan die niet blijven komen seizoen na seizoen.
Zeker niet als je zoals nu het geval is bij de 1A clubs met een legioen buitenlanders speelt.
De enige tijd dat we continue voor meer dan die 8000 man speelden in het verleden, was als je met redelijk wat jongens vanuit de streek speelde.
En die tijd is jammer genoeg voorbij.
Ik denk dat velen het onderschatten hoe moeilijk het is om de verloren zieltjes terug te winnen.
Diegene die nu al een aantal jaren een andere bezigheid hebben op zaterdagavond, gaan die niet zomaar opgeven.
Dat kan misschien 1 of 2 seizoenen nadat je van 1B naar 1A gepromoveerd bent.
Maar als de grijze middenmoot het enige is wat je te bieden hebt, dan gaan die niet blijven komen seizoen na seizoen.
Zeker niet als je zoals nu het geval is bij de 1A clubs met een legioen buitenlanders speelt.
De enige tijd dat we continue voor meer dan die 8000 man speelden in het verleden, was als je met redelijk wat jongens vanuit de streek speelde.
En die tijd is jammer genoeg voorbij.
Ik denk dat velen het onderschatten hoe moeilijk het is om de verloren zieltjes terug te winnen.
Diegene die nu al een aantal jaren een andere bezigheid hebben op zaterdagavond, gaan die niet zomaar opgeven.
Ik geloof niet dat LL nog veel meer gaat groeien. 200 a 300 man misschien, maar ik zie ze niet voor 2000 man spelen. Of je nu in 1e of 3e amateur speelt.. zo aantrekkelijk zijn de affiches hoegenaamd niet.
Wat trouwens de 8000 man niet minder overdreven maakt hoor. Ik vind dat we in 1B op 4000 man moeten mikken, en daar zouden we al erg blij mee moeten zijn.
-
Klopt maar dan zullen ze toch hun (sportieve) budgetten moeten bijstellen en dan komt dat break even verhaal weer in gevaar.KRKN wrote: ↑Fri Dec 20, 2019 6:28 pmIk geloof niet dat LL nog veel meer gaat groeien. 200 a 300 man misschien, maar ik zie ze niet voor 2000 man spelen. Of je nu in 1e of 3e amateur speelt.. zo aantrekkelijk zijn de affiches hoegenaamd niet.
Wat trouwens de 8000 man niet minder overdreven maakt hoor. Ik vind dat we in 1B op 4000 man moeten mikken, en daar zouden we al erg blij mee moeten zijn.