Lierse K. - Virton [17-04-2022]
Re: Lierse K. - Virton [17-04-2022]
Ik heb ook niet gezegd dat het spel altijd geweldig is he ! Voor zelf het spel te maken tegen verdedigende ploegen dat konnen wij niet. Dus onze betere matchen waren ook tegen betere ploegen. Dat zie je in de resultaten. Wat het toeschouwersaantal betreft daar geef ik u punt dat is mager. Maar denk dat er veel pas gaan komen als je voor promotie speelt , of dat nu met goed voetbal is of niet. Alles draait om resultaat. Ook volgend seizoen zullen we nog niet voor promotie spelen, dan gaan er eerst sponsors moeten bij komen vrees ik.ozzy105 wrote: ↑Mon Apr 18, 2022 9:55 pmDoelstelling was ook een thuisreputatie opbouwen met goed voetbal om zo meer volk op de tribunes te krijgen... Buiten de eerste thuismatchen RWDM en Virton, een thuismatch tegen Deinze en een thuismatch tegen WB was het armoe troef Carlke dat moet je ook durven toegeven. Van de 14 thuis wedstrijden heb je er 4-5 goed gespeelt maar de overige...... Zo lok je geen volk maar haken er op termijn af laat ons vooral hopen dat dit niet gebeurt! Heb de punten eens opgetelt die men thuis behaalde nl 20 op 42...Na de eerste 2 goede thuismatchen Virton-RWDM heeft men amper 14 op 36 thuis behaald!Carlke wrote: ↑Mon Apr 18, 2022 8:51 pmMan toch dus nu ga je de wedstrijden die we winnen nog overbodig maken ook ik ga hier niet meer op in . Als u zo negatief bent over u geliefde club zou je dan niet beter andere hobby zoeken, de doelsteklling was rustig seizoen met af entoe uitschieter. Die zijn er geweest en we hebben 15 punten meer da de degradatie plek. Doel geslaagt of je het nu wil zien of niet.
Het eerste seizoen na de doorstart hadden we een 3500 abbo's. Dat was goed we speelden tenslotte in 3de klasse dat was meer dan 70 jaar geleden dat lierse nog zo laag speelde. Als je gewend bent om tegen anderlecht en club Brugge te spelen en je moet dan gaan kijken naar een wedstrijd tegen knokke of winkel sport dan is dat echt wel een aanpassing, en vraag je jezelf af wat zit ik hier eigenlijk te doen.
Maar dat eerste seizoen deden we het vrij goed, haalden de 4de plek en speelden de eindronde. Het 2de jaar na de doorstart hadden we nog ongeveer 3000 abbo's. Supporters hadden dus afgehaakt omdat we niet gepromoveerd waren. Dat 2de seizoen was een echte ramp met rotslecht voetbal en de slechste coach ooit! Gevolg 3de jaar nog minder abbo's. Ook dat werd een echt slecht seizoen, zonder club next in onze reeks zouden we bijna het hele seizoen op de laatste plaats gestaan hebben. Maar ik en vele anderen gaven TVI krediet omdat hij met een spelersgroep voor 1ste ama in 1b moest spelen.
Toch daalde onze abbo's opnieuw naar zo'n 2500. Ook corona was wellicht een oorzaak. Zoals ik eerder al gemeld heb zit ik op tribune 1 omringd door andere supporters. Al deze mensen zijn TVI beu. Zijn spel, zijn opstelling, zijn wissels!
Als het bestuur deze signalen van de supporters naast zich neerlegt en toch doorgaat met TVI zullen ze ook moeten aanvaarden dat er nog meer afhaken. Ik vrees dat men dan volgend seizoen niet meer aan 2000 abbo's komt. Dus ik hoop dat ons bestuur 2x nadenkt voor eigenzinnig door te gaan met een coach die een grote meerderheid van de supporters niet meer wil!
Maar dat eerste seizoen deden we het vrij goed, haalden de 4de plek en speelden de eindronde. Het 2de jaar na de doorstart hadden we nog ongeveer 3000 abbo's. Supporters hadden dus afgehaakt omdat we niet gepromoveerd waren. Dat 2de seizoen was een echte ramp met rotslecht voetbal en de slechste coach ooit! Gevolg 3de jaar nog minder abbo's. Ook dat werd een echt slecht seizoen, zonder club next in onze reeks zouden we bijna het hele seizoen op de laatste plaats gestaan hebben. Maar ik en vele anderen gaven TVI krediet omdat hij met een spelersgroep voor 1ste ama in 1b moest spelen.
Toch daalde onze abbo's opnieuw naar zo'n 2500. Ook corona was wellicht een oorzaak. Zoals ik eerder al gemeld heb zit ik op tribune 1 omringd door andere supporters. Al deze mensen zijn TVI beu. Zijn spel, zijn opstelling, zijn wissels!
Als het bestuur deze signalen van de supporters naast zich neerlegt en toch doorgaat met TVI zullen ze ook moeten aanvaarden dat er nog meer afhaken. Ik vrees dat men dan volgend seizoen niet meer aan 2000 abbo's komt. Dus ik hoop dat ons bestuur 2x nadenkt voor eigenzinnig door te gaan met een coach die een grote meerderheid van de supporters niet meer wil!
Ja, dat is zo, meningen verschillen inderdaad en dat mag en moet zelfs. Ik had alleen graag iets meer sportieve ambitie gezien, ik mis dat echt.TV2002 wrote: ↑Mon Apr 18, 2022 9:20 pmBeste Lisp-boy, dat kan ik zeker wel menen. TVI mag eerst en vooral trots zijn op de kern die hij heeft samengesteld met een ongelooflijk klein budget. Daarnaast eindigt hij op de 5e plaats als 'best of the rest', op 5 punten van de top 3. Ik vraag mij echt af wat jullie dan nog meer hadden verwacht. Meedoen voor promotie?
Ik zeg zeker niet dat TVI een heel goede coach is, ik zeg alleen maar dat hij het dit seizoen echt wel goed heeft gedaan. En er zitten echt wel tactische ideeën achter zijn aanpassingen, dat heeft iedere trainer.
Maar goed, je ziet hoe meningen kunnen verschillen hé. En daarvoor bestaat dan een forum.![]()
Ik mis die positieve uitstraling, ik voel een soort van gelatenheid, iets van we bestaan en dat is al goed genoeg. Nu dat budgetverschil dat begrijp ik ook wel, maar als we op dat vlak echt de minste van de klas zijn staan we dan wel op onze plaats in het profvoetbal ? Nu, zonder afbraak te willen doen op de realisaties van Luc Van Thillo, heb ik in het verleden van hem toch bepaalde uitspraken gehoord en gelezen die anders deden vermoeden. Ik merk op dat vlak ook best wat naïviteit van zijn kant. Dan komt ook dat dèja vu-gevoel : een goede zakenman die niet al te veel verstand heeft van het sportieve, dat hebben we al eens gehad. En dan komt ook meteen de vraag, wordt hij op het sportieve vlak wel goed omringd ? Waarbij ik geenszins LVT met die Egyptische clown wil vergelijken uiteraard, ver van.
Formerly known as Lisp-boy
Als je ziet dat bijna alle transfers van afgelopen seizoen voltreffers waren kan je toch wel stellen dat hij sportief goed omringt word. Ik heb trouwens liever dat we rustig bouwen binnen het budget en 4e of 5e worden ipv miljoenen aan spelers te geven en kans te maken op promotie maar dan binnen 5 jaar weer failliet te zijn eerlijk gezegd. Maar dat is mijn meningLisp-boy wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 3:46 pmJa, dat is zo, meningen verschillen inderdaad en dat mag en moet zelfs. Ik had alleen graag iets meer sportieve ambitie gezien, ik mis dat echt.TV2002 wrote: ↑Mon Apr 18, 2022 9:20 pmBeste Lisp-boy, dat kan ik zeker wel menen. TVI mag eerst en vooral trots zijn op de kern die hij heeft samengesteld met een ongelooflijk klein budget. Daarnaast eindigt hij op de 5e plaats als 'best of the rest', op 5 punten van de top 3. Ik vraag mij echt af wat jullie dan nog meer hadden verwacht. Meedoen voor promotie?
Ik zeg zeker niet dat TVI een heel goede coach is, ik zeg alleen maar dat hij het dit seizoen echt wel goed heeft gedaan. En er zitten echt wel tactische ideeën achter zijn aanpassingen, dat heeft iedere trainer.
Maar goed, je ziet hoe meningen kunnen verschillen hé. En daarvoor bestaat dan een forum.![]()
Ik mis die positieve uitstraling, ik voel een soort van gelatenheid, iets van we bestaan en dat is al goed genoeg. Nu dat budgetverschil dat begrijp ik ook wel, maar als we op dat vlak echt de minste van de klas zijn staan we dan wel op onze plaats in het profvoetbal ? Nu, zonder afbraak te willen doen op de realisaties van Luc Van Thillo, heb ik in het verleden van hem toch bepaalde uitspraken gehoord en gelezen die anders deden vermoeden. Ik merk op dat vlak ook best wat naïviteit van zijn kant. Dan komt ook dat dèja vu-gevoel : een goede zakenman die niet al te veel verstand heeft van het sportieve, dat hebben we al eens gehad. En dan komt ook meteen de vraag, wordt hij op het sportieve vlak wel goed omringd ? Waarbij ik geenszins LVT met die Egyptische clown wil vergelijken uiteraard, ver van.

In de tijd van MS werd er met geld gesmeten maar toen had je veel meer kans op promotie omdat de rest da geld niet had.
De tijd van spelers die 200k verdienen op Lierse is voorbij hoor.
Heb het idee dat veel mensen toch makkelijk vervallen en zich laten meeslepen door onredelijke negativiteit. Iedereen is het er over eens dat de doelstellingen gehaald zijn. Als er dan doorgevraagd wordt over de redenen wordt het minder spectaculaire spel aangehaald. Maar dat gaat dan toch voorbije aan de beginfase van het seizoen? En eigenlijk ook het slot, dat ook best aanvallend was. Dan blijft uiteindelijk nog een zwak middensseizoen over. Om daar geen abo voor te pakken.. dan vind ik het raar dat je het tot nu toe volhoudt om dan op zoiets af te haken. Ik kan veeel ergere zaken uit het verleden aanhalen.
Remember Fred VDB? Of het geval Swinkels? Of het verkopen van Masika? Toch allemaal een stuk erger lijkt me.
Remember Fred VDB? Of het geval Swinkels? Of het verkopen van Masika? Toch allemaal een stuk erger lijkt me.
Groot gelijkFlor wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 6:02 pmHeb het idee dat veel mensen toch makkelijk vervallen en zich laten meeslepen door onredelijke negativiteit. Iedereen is het er over eens dat de doelstellingen gehaald zijn. Als er dan doorgevraagd wordt over de redenen wordt het minder spectaculaire spel aangehaald. Maar dat gaat dan toch voorbije aan de beginfase van het seizoen? En eigenlijk ook het slot, dat ook best aanvallend was. Dan blijft uiteindelijk nog een zwak middensseizoen over. Om daar geen abo voor te pakken.. dan vind ik het raar dat je het tot nu toe volhoudt om dan op zoiets af te haken. Ik kan veeel ergere zaken uit het verleden aanhalen.
-
Couldn't agree more.Flor wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 6:02 pmHeb het idee dat veel mensen toch makkelijk vervallen en zich laten meeslepen door onredelijke negativiteit. Iedereen is het er over eens dat de doelstellingen gehaald zijn. Als er dan doorgevraagd wordt over de redenen wordt het minder spectaculaire spel aangehaald. Maar dat gaat dan toch voorbije aan de beginfase van het seizoen? En eigenlijk ook het slot, dat ook best aanvallend was. Dan blijft uiteindelijk nog een zwak middensseizoen over. Om daar geen abo voor te pakken.. dan vind ik het raar dat je het tot nu toe volhoudt om dan op zoiets af te haken. Ik kan veeel ergere zaken uit het verleden aanhalen.
Ik ben het met een groot deel niet eens, maar wel wat die gelatenheid betreft. Dat heb ik ook wel een beetje. Om daar aan tegemoet te komen (binnen de beperkingen die nu eenmaal niet binnen de 1 a 2 jaar weg gaan vallen), moet LVT denk ik open kaart spelen:Lisp-boy wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 3:46 pmJa, dat is zo, meningen verschillen inderdaad en dat mag en moet zelfs. Ik had alleen graag iets meer sportieve ambitie gezien, ik mis dat echt.TV2002 wrote: ↑Mon Apr 18, 2022 9:20 pmBeste Lisp-boy, dat kan ik zeker wel menen. TVI mag eerst en vooral trots zijn op de kern die hij heeft samengesteld met een ongelooflijk klein budget. Daarnaast eindigt hij op de 5e plaats als 'best of the rest', op 5 punten van de top 3. Ik vraag mij echt af wat jullie dan nog meer hadden verwacht. Meedoen voor promotie?
- Doelstellingen naar komend jaar toe. Waar wil je eindigen met deze ploeg, waar wil je voor staan.
- Wat het plan is binnen pakweg 3 jaar. Ik kan me inbeelden dat Rome er niet op 1 dag staat, maar je wilt als supporter wel het idee hebben dat er stappen gezet worden.
- Sluit voor mij bij het bovenstaande aan, maar je moet ook duidelijkheid scheppen wat het stadion betreft. Na het 'historische kerstakkoord' is het muisstil. Dit wordt aangegeven als de weg om te groeien, maar hoe staat het daarmee dan?
- Je (weinige) transfers gaan toch wat furore moeten maken en moeten echt supporters gaan overtuigen. Ik denk dat dit haalbaar moet zijn.
Verder, en dit moet niet van LVT komen, zou ik graag toch terug een goed georganiseerde sfeergroep zien. Een club als Lierse heeft dat nodig. Dat mag rauw zijn, maar die excessen zoals tegen WB kunnen uiteraard niet door de beugel.
LVT gaat zijn troeven nog niet op tafel gooien. Daar is het te vroeg voor. Jullie snappen toch ook wel dat hij ook nog andere ambities heeft (bijvoorbeeld het winkelcentrum met ondergrondse parking) waarvoor hij de politiek van Lier nodig heeft? Als buitenstaander komt het over alsof hij de club zo gezond mogelijk wil houden tot zijn andere realisaties een feit zijn. Wat er daarna volgt, is koffiedik kijken.
Waarom plots komen stoken...? Ik dacht dat die tijd nu stilaan voorbij was...wekke wrote: ↑Wed Apr 20, 2022 1:40 pmLVT gaat zijn troeven nog niet op tafel gooien. Daar is het te vroeg voor. Jullie snappen toch ook wel dat hij ook nog andere ambities heeft (bijvoorbeeld het winkelcentrum met ondergrondse parking) waarvoor hij de politiek van Lier nodig heeft? Als buitenstaander komt het over alsof hij de club zo gezond mogelijk wil houden tot zijn andere realisaties een feit zijn. Wat er daarna volgt, is koffiedik kijken.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.