Lierse K. - Deinze [04-02-2022]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
ozzy105
Re: Lierse K. - Deinze [04-02-2022]

Post by ozzy105 » Mon Feb 07, 2022 8:05 pm

Magico wrote:
Mon Feb 07, 2022 7:50 pm
Idd vrijdagavond match plus het feit dat er zeer veel mensen ziek zijn door omicron en buikgriep en dergelijke.. Zie dat overal waar ik kom.
De spelers zijn duidelijk dat ze achter TVI staan.. Dat zie je trouwens ook aan hun grinta en inzet. Ga maar eens na hoeveel km er op de teller staat van bijvoorbeeld gauillaume de schryver afgelopen vrijdag. Wat een bergen werk heeft die kerel verzet. Net als de rest van de ploeg trouwens..
En nogmaals ik wil er echt geen pep guardiola van maken maar we hebben met TVI iemand die met een ZEER beperkt budget er toch in slaagt om degelijk elftal op de been te brengen. Het enige wat je hem kan en zeker ook moet verwijten zijn de wissels die vaak te laat komen. Na alle miserie die we als Lierse supp hebben meegemaakt zou je denken dat we geleerd hebben uit het verleden. Maar toch wil de overgrote meerderheid liever een dure vogel binnenhalen die enkel uit is op een dikke ontslag premie dan iemand die mee stabiliteit wil brengen binnen deze club om van daaruit verder te bouwen. Geef het bestuur en deze trainer de kans om dit seizoen veilig uit te spelen en hopelijk kunnen we van daaruit verder bouwen aan een ploeg met meer kwaliteit zowel op als naast het veld.
Met liefst dezelfde trainer? Je weet toch ook dan welk soort voetbal je gaat krijgen ?

Magico

Post by Magico » Mon Feb 07, 2022 8:58 pm

Waar zeg ik dat dit met dezelfde trainer moet zijn?? En nogmaals, je moet het doen met de spelers die je hebt. Jonas de roeck is een mooi voorbeeld.
Brengt mooi aanvallend voetbal, maar denk je dat hij dat zou kunnen brengen met onze kern? Als je dat denkt dan kunnen we de discussie beter stoppen :lol:
Ik foeter ook soms op TVI.. Maar alle schuld op hem afschuiven is gewoon kortzichtig.
Wat gaan jullie trouwens zeggen als we 4de of 5de zouden eindigen? Dat we met een andere trainer voor promotie hadden gespeeld?

Fiero67

Post by Fiero67 » Mon Feb 07, 2022 8:59 pm

Magico wrote:
Mon Feb 07, 2022 7:50 pm
Idd vrijdagavond match plus het feit dat er zeer veel mensen ziek zijn door omicron en buikgriep en dergelijke.. Zie dat overal waar ik kom.
De spelers zijn duidelijk dat ze achter TVI staan.. Dat zie je trouwens ook aan hun grinta en inzet. Ga maar eens na hoeveel km er op de teller staat van bijvoorbeeld gauillaume de schryver afgelopen vrijdag. Wat een bergen werk heeft die kerel verzet. Net als de rest van de ploeg trouwens..
En nogmaals ik wil er echt geen pep guardiola van maken maar we hebben met TVI iemand die met een ZEER beperkt budget er toch in slaagt om degelijk elftal op de been te brengen. Het enige wat je hem kan en zeker ook moet verwijten zijn de wissels die vaak te laat komen. Na alle miserie die we als Lierse supp hebben meegemaakt zou je denken dat we geleerd hebben uit het verleden. Maar toch wil de overgrote meerderheid liever een dure vogel binnenhalen die enkel uit is op een dikke ontslag premie dan iemand die mee stabiliteit wil brengen binnen deze club om van daaruit verder te bouwen. Geef het bestuur en deze trainer de kans om dit seizoen veilig uit te spelen en hopelijk kunnen we van daaruit verder bouwen aan een ploeg met meer kwaliteit zowel op als naast het veld.
TVI moet natuurlijk wel roeien met de riemen die hij heeft, maar in se zou dat toch een degelijk elftal moeten zijn.

Overall kan je toch niet zeggen dat hij de ploeg beter gemaakt heeft of dat er een duidelijke lijn is - dat is wel een minpunt.
In het begin van het seizoen hebben we bij momenten best wel degelijk voetbal te zien gekregen. Daarna is dat (een beetje) verwaterd: spelers waren moe, systeem is wat veranderd, een periode van tegenslag en de kopjes wat laten hangen, de invloed van Maes??. De puntenoogst is hier getuige van.
Een echt rustig seizoen kan ik dat toch nog niet noemen: daarvoor hebben we al te veel punten laten liggen - al of niet onverdiend soms.

Stel dat er voor volgend seizoen nog wat gericht ingekocht kan worden, dan moet weerom een rustig seizoen kunnen. Al de rest is nog wat te hoog gegrepen en ook niet nodig voor mijn part. Traag maar gestaag.

Op de vraag of dit - los van budgetaire overwegingen - met TVI aan het roer dan kan: daar durf ik echt niet volmondig "ja" op antwoorden. Er resten nog 9 matchen om daar nog enig licht op te werpen.

Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap: zie Deinze: daar heb je toch een ploeg waar je iets mee moet kunnen losmaken + een gereputeerde trainer. Wat ze zondag lieten zien was toch ook niet om over naar huis te schrijven en echt gelukt kan je hun seizoen toch ook niet noemen.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat TVI het beste voor heeft met de club, meedenkt en zijn stinkende best doet - ook al staat hij met zijn handen in zijn zakken naast het veld.

Magico

Post by Magico » Mon Feb 07, 2022 9:07 pm

Knap samengevat Fiero.
Het is idd zo dat we in het begin van het seizoen een goeie start hebben gemaakt met vrij degelijk voetbal.
Al denk ik ook dat dit te maken had met het feit dat we onze kern al heel vroeg rond hadden en ook vroeg aan de voorbereiding zijn begonnen nen. We hadden duidelijk een stapje voor zowel op conditioneel vlak als op match ritme.. Dat ebt dan stilaan weg naarmate de andere ploegen ook Ingespeels geraken. Ook niet vergeten dat we door onze heel smalle kern weinig hebben kunnen roteren en vermoeidheid ook zijn tol eist. Zeker bij spelers die bij hun vorige club weinig aan spelen toe kwamen of lang gekwetst zijn geweest

Post Reply