Clubnieuws
- Justhomuch
Re: Clubnieuws
Klopt wel dat toen er geld was we ook aan't zagen waren.Devyd wrote: ↑Thu Jan 22, 2026 7:27 amVoor passie en vuur moet er budget zijn . En dat is er op de moment niet .
Ik begrijp dat iedereen de oude dagen wilt herbeleven maar die tijd is gepasseerd, en ge ziet hoever we daar mee zijn gekomen .
Op deze moment kunnen we niet anders dan blij zijn , dat we nog naar het lisp kunnen , dat we ons daar ook al heel vaak geamuseerd hebben , en dat we nog altijd even hard zagen zoals vroeger toen het geld hier tot opt straat lag.
We gaan eens uitschieters hebben , maar we moeten hier niet zitten discussieren alsof we een topploeg zijn want dat zijn we niet meer .
Ze communiceren nu, dat is ook al iets positief, ook al moeten ze niet laten uitschijnen dat ze altijd zo transparant zijn...
De tijd dat je als kleine club kon verrassen is gwn passé, dat gaat enkel met (veel) buitenlands geld, want kijk naar rafc of rsca, doen die het allemaal zo fantastisch met hun rijke Belgische investeerders? Hoe sneller je dat door hebt u meer illusies je jezelf bespaart! Geld heeft het voetbal kapot gemaakt.
Wij komen áltijd terug!
Het is gewoon een reflectie van de economische realiteit waarin we als K Lierse SK leven.
Zolang er geen geldschieters zijn die bij manier van spreken enkele miljoenen op tafel leggen, zullen we moeten accepteren dat we het moeten reddden met de verkoop van spelers om het budget te matchen.
In deze constellatie is het een feit dat natuurlijk steeds de uitblinkers zullen verpatst worden.
Het is een beetje een proces van 2 stappen vooruit en dan weer een achteruit.
Duurt lang - de vraag is of je er dan ooit wel komt als de concurrentie wel in staat is om die miljoenen op tafel te leggen. Maar hoe lang houden die dat vol zo een gat in de hand hebben?
Zolang er geen geldschieters zijn die bij manier van spreken enkele miljoenen op tafel leggen, zullen we moeten accepteren dat we het moeten reddden met de verkoop van spelers om het budget te matchen.
In deze constellatie is het een feit dat natuurlijk steeds de uitblinkers zullen verpatst worden.
Het is een beetje een proces van 2 stappen vooruit en dan weer een achteruit.
Duurt lang - de vraag is of je er dan ooit wel komt als de concurrentie wel in staat is om die miljoenen op tafel te leggen. Maar hoe lang houden die dat vol zo een gat in de hand hebben?
Lap, het is zo ver : akkoord tussen Lierse en Dender.
Hopelijk is het gat van 600.000 nu toch gedicht
Hopelijk is het gat van 600.000 nu toch gedicht
Onder LVT is het hoogsthaalbare bereikt ondanks zijn belofte gedaan in 2018,stilaan te groeien naar waar wij uiteindelijk thuishoren! Wij horen daar thuis met deze grote achterban en een slapende achterban. Van bouwen is er geen sprake, we blijven na 8 jaar terplaatse trappelen. De kans is 1000x groter dat LL in 1B beland dan Lierse beland waar het thuishoort. Ik denk dat de meeste supporters er meer hadden van verwacht. Het ziet er toekomstgericht weer niet goed uit, ieder zijn mening en gedacht. Een club zonder sportieve ambitie is op termijn ten dode opgeschreven.
Het riedeltje dat er geen vooruitgang geboekt wordt, mag echt wel gaan stoppen. Heel veel signalen wijzen er op dat er verschillende vlakken goed gewerkt wordt:
- Aanpassingen aan infrastructuur (Stadion, Kessel met nieuwe kunstgrasvelden, 'nieuw' oefencomplex)
- Voor het eerst in jaren verkopen we structureel spelers met winst. Niet één speler, maar meerderen. De bedragen liggen ook telkens hoger mét een doorverkooppercentage
- Qua financiële resultaten en zelfbedruipendheid zijn we zowat de beste leerling van de klas in 1B
Zie ik elk jaar liever 5 sterspelers komen om naar de kop te spelen? Zijn er nog heel wat zaken die veel beter kunnen binnen de clubwerking? Absoluut! Maar dat negatief gedoe van bepaalde individuen mag wel eens gaan stoppen. Mocht er tijdens het tijdperk van ene MS zo efficiënt en duurzaam gewerkt worden als nu, dan had stamnummer 30 nog bestaan en hadden we een stabiele eersteklasser geweest.
- Aanpassingen aan infrastructuur (Stadion, Kessel met nieuwe kunstgrasvelden, 'nieuw' oefencomplex)
- Voor het eerst in jaren verkopen we structureel spelers met winst. Niet één speler, maar meerderen. De bedragen liggen ook telkens hoger mét een doorverkooppercentage
- Qua financiële resultaten en zelfbedruipendheid zijn we zowat de beste leerling van de klas in 1B
Zie ik elk jaar liever 5 sterspelers komen om naar de kop te spelen? Zijn er nog heel wat zaken die veel beter kunnen binnen de clubwerking? Absoluut! Maar dat negatief gedoe van bepaalde individuen mag wel eens gaan stoppen. Mocht er tijdens het tijdperk van ene MS zo efficiënt en duurzaam gewerkt worden als nu, dan had stamnummer 30 nog bestaan en hadden we een stabiele eersteklasser geweest.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Het transferverbod van Lokeren sluit aan bij het verhaal waarom Lierse de voetbalbond voor de rechter heeft gesleept en waar niemand de afloop van weet. Alleen doen ze het bij Lokeren omgekeerd, ze eisen tegoeden van transfers voor spelers die vroeger bij Lokeren speelde, maar betalen wel niet de schulden af bij de Fifa van het vroegere Lokeren.
Volledig akkoord.Axassin wrote: ↑Thu Jan 22, 2026 3:49 pmHet riedeltje dat er geen vooruitgang geboekt wordt, mag echt wel gaan stoppen. Heel veel signalen wijzen er op dat er verschillende vlakken goed gewerkt wordt:
Ik heb mij echt al vaak afgevraagd waar wij als club hadden gestaan als Luc de miljoenen van MS mocht beheren. We hadden misschien nog geen CL gespeeld maar toch al zeker een keer Conference League.
Het geld van transfers wordt niet in één keer gestort , dit gaat in schijven . Daardoor misschien ?KRKN wrote: ↑Wed Jan 21, 2026 8:45 pmMhmm.. heb het interview gezien, ik ben toch wat verschoten. Vorig jaar zou met al die uitgaande transfers zou je denken dat het financieel eens een uitschieter zou zijn, maar we noteren toch een stevig verlies. Je gaat niet elk jaar een Kireev hebben die je kan verpatsen.
Ook het sportief comité.. mja, ik weet het niet. Ik ben sceptisch.
Akkoord met Axassin!
Er wordt idd goed gewerkt met de beperkte middelen die er zijn. Maar ieder zijn mening hé.
Er wordt idd goed gewerkt met de beperkte middelen die er zijn. Maar ieder zijn mening hé.
.