Terugblik seizoen 2024-2025

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Post Reply
XDV1906
Terugblik seizoen 2024-2025

Post by XDV1906 » Fri Apr 25, 2025 11:25 am

Nu het seizoen er officieel opzit, kunnen we beginnen met terugblikken en misschien ook al wel een beetje vooruitkijken..

Hoogtepunt van het seizoen
-De away op Zulte, inclusief het feestje met de spelersgroep in het tankstation op de terugweg. :D

Dieptepunt van het seizoen
-De saga na het seizoen
-In de barre kou staan voor een absolute non match op den heizel.

Welke speler stak er het meeste bovenuit?
-Marijnissen/Peersman

Welke speler viel het meeste tegen?
-Ché/Sampers/El Touille

Revelatie van het seizoen?
-Claes/Marijnissen

Van een schaal van 1 tot 10, hoeveel geven jullie dit seizoen?
- Een 6. Het was al beter dan vorig seizoen (wat niet erg moeilijk was) en we kwamen nooit in de problemen, maar de doelstelling werd toch niet gehaald. Als je zo goed als een heel seizoen op die playoff plek staat, maar er uiteindelijk naast graait is dat heel zuur en heb je toch gefaald.

Wat met de kern volgend seizoen? Wie zijn absolute sterkhouders, welke posities moeten versterkt worden?

-Als we de verdediging bijeen kunnen houden is er al een goeie basis, daarom is de verlenging van LM een heel goed begin. Als ze somehow Peersman ook nog een jaar zouden kunnen houden.. verder is er op aanvallend vlak heel erg veel werk. Moet heel veel bijkomen. Zet ook in op een iets bredere kern.

Wat vonden jullie van P30? Beste sfeeractie?
- Veel vooruitgang tegenover vorig jaar. Er waren enorm veel acties, maar de uitvoering liet nog wel geregeld ten wensen over. Er waren wel heel mooie uitschieters zoals de pyro tegen Zulte en de sjalenactie (mag van mij gerust standaard worden op den L).

Welk advies geven jullie de club naar komend seizoen toe?
-Beter communiceren staat met stip op 1. Op alle vlakken.
-Regel eindelijk eens dat dat veld in orde is. De schande heeft te lang geduurd.

KRKN
Re: Terugblik seizoen 2024-2025

Post by KRKN » Sat Apr 26, 2025 2:07 pm

De thuisoverwinning tegen Francs Borains waarbij we echt voetballes geven. De recente thuisoverwinning tegen Patro was voor mij ook genieten, zeker omdat ik ze totaal niet verwacht had en deze (toen nog) veel hoop gaf op de eindronde.
De saga met Lokeren of de match op Club NXT denk ik.
Hmm, moeilijk. LM moet sowieso een vermelding krijgen. Sow vond ik ook serieuze stappen zetten tov. vorig seizoen. Adinany zijn naam schiet toch ook door m'n hoofd.
Sampers, Krabbendam
Claes denk ik, vooral wegens erg weinig van verwacht. Toch ook zwaar genoten van Sow en Kireev. Pietro vind ik ook een geweldige aanvoerder.
Een 6.5 denk ik. Ik had zo enorm graag de eindronde nog gespeeld, maar objectief gezien heb je een erg mooi seizoen gedraaid na

Ik wil toch ook de uittribune vermelden. Ik vind dat een enorme meerwaarde om tenminste de tegenstander te kunnen zien.
Wat met de kern volgend seizoen? Wie zijn absolute sterkhouders, welke posities moeten versterkt worden?
Ik sluit me aan bij de analyse hierboven. Verdedigend zitten we er naar mijn aanvoelen goed bij voor volgend seizoen. De Buyser blijkt toch ook een aanzienlijke aanwinst en die zie ik volgend seizoen ook gewoon in de basis staan. Ook met die nieuwe jonge RB zal het wel goedkomen denk ik. Dan heb je gewoon een erg sterke achterhoede. We hebben onszelf echter serieus verzwakt door Kireev en Sow te laten vertrekken en dat merk je echt wel op het veld. Je hebt ook een waardig alternatief nodig in de spits.
Zwaar onder de indruk van de actie tegen P30 en toch ook enkele mooie tifo's gezien. Dat gaat echt de goeie kant op. Hopelijk kunnen de aantallen ook gewoon nog verder blijven groeien. Blij dat er na de leegte van het opdoeken van BT terug wat meer te doen is op de tribunes. Daarvoor kom je naar het voetbal.
Het wordt tijd om te oogsten, en dan heb ik het niet perse over kampioen spelen. Volgend seizoen moet je echter wel iets van sportief succes kunnen voorschotelen. Dat kan dan een verdere bekerronde zijn of ditmaal wél de eindronde halen.

Zin in!

TV2002
Re: Terugblik seizoen 2024-2025

Post by TV2002 » Sun Apr 27, 2025 1:21 pm

- De openingsmatch op Zulte, sinds lang het seizoen nog eens gestart met een knaller.
- En voor mij persoonlijk ook de laatste uitmatch in Geel. Sinds lang nog eens meegegaan, veel volk, veel sfeer, zalige avond.

- Heel het promotion play-offs gedoe. Een valse noot om het seizoen mee te eindigen.
- En misschien toch ook wel de blessure van Mafoumbi, de vervanger van Sow, die ons toch echt wel wat extra punten had kunnen opleveren.

- Voor mij Marijnissen. Heeft ongelofelijke stappen gezet. Super betrouwbaar, altijd op niveau. Met zijn snelheid ook op rechtsback een hele goede optie.
- Uiteraard ook Kireev, beste voetballer die we de laatste jaren hebben gezien op het Lisp en Sow.
- Peersman ook wel. Ook vooral door zijn overgave en nadrukkelijke liefde naar de club en supporters toe. Never fall in love with a loan player, zeggen ze zeker? ;)

- Had verwacht dat El Touille ging doorbreken dit jaar, maar toch ook veel te veel geblesseerd geweest.
- Van Krabbendam had ik ik sowieso al niet te veel verwacht, dus viel dan ook niet echt tegen. Sampers idem.

- Claes. Nooit verwacht dat die dit nog ging laten zien.
- Marijnissen, zoals hierboven al vermeld.
- De Kerf. Toen die tekende had ik nooit gedacht dat die alles ging spelen.
- En misschien ergens ook wel Da Costa, totaal onverwacht best veel gespeeld en hield zich ook redelijk goed staande. Van onstuimige jonge gast naar bijna volwaardig profvoetballer.

- Een 7,5. Zowel op sportief als extra-sportief vlak stappen gezet. Nieuwe bezoekerstribune, andere opknapwerken op het Lisp, In totaal voor over het miljoen aan spelers verkocht, extra investeerder die er ook weer voor gaat zorgen dat we verdere stappen gaan kunnen zetten. Enkel ontbrak met de kwalificatie voor de eindronde de kers op de taart.

- Verdedigend ziet het er zeer goed uit. Enkel de positie van doelman is nog een klein vraagteken voor volgend seizoen. De nieuwe Canadees of De Smet? Of misschien toch nog iemand anders?
- Het middenveld zit ook redelijk goed. Daar enkel nog absoluut Claes verlengen. En volgend jaar hopelijk Asare een heel seizoen volledig fit, want daar gaan we nog plezier aan beleven.
- Op aanvallend vlak gaat nog wel wat moeten bijkomen. Als we met flanken gaan spelen, sowieso 2 nieuwe vleugelaanvallers voor de basis. Of als we met een 2-spitsensysteem gaan spelen met wingbacks, 2 extra spitsen als concurrenten van Adinany.
- Voor de flank en het verbreden van de kern hebben we al een jeugdig Belgisch talent van Schalke 04 binnengehaald. Yassin Hidraoui-Akachar, 18 jaar en rechtsbuiten.
- De kern mag ook wat breder worden. En liefst van de spelers die nu nog onder contract staan, niemand laten vertrekken.
- Ik verwacht toch ook wel zeker een transfer met een Duitse link. Aangezien er een aantal mannen van One Touch Football ervaring hebben als sportief directeur in Duitsland. Verder verwacht ik ook dat er nog meer ingezet zal worden op data-scouting en dat we op zen Unions te werk gaan gaan. Kindermans die door de Duitsers veel meer data van spelers ter beschikking heeft en mss daardoor wel eens in andere competities, zoals de Duitse lagere reeksen, kan gaan vissen. Dat kan echt top worden.

- Bijna elke thuismatch genieten. Als je ziet hoeveel volk er is bijgekomen en die bijgevolg ook veel vaker op post waren.
- De tifo van Vandenbergh vond ik mss wel het coolste. Maar eigenlijk waren alle acties echt leuk om te zien.

- Inderdaad, op vlak van communicatie moet het veel beter. De laatste weken hebben ze dan wel een paar keer een blessure-update geven, maar daar stond eigenlijk geen concrete info in, was allemaal zeer vaag. Daar kan de Duitse rechtlijnigheid misschien wel bij helpen.
- Verder mag er ook meer content gemaakt worden op de socials voor de supporters. Bijvoorbeeld een behind the scenes op YouTube van een zomerstage of gewoon van elke wedstrijd. Tegenwoordig doen veel clubs dat en dat is echt heel leuk om te zien. Of zoals Patro Eisden nu in samenwerking met TV Limburg doet, een mini tv-serie (Het Patronaat) waar de club achter de schermen wordt gevolgd. Iemand hier contacten bij RTV? ;)
- Ook mogen de visuals van bijvoorbeeld de opstellingen wel eens professioneler gedaan worden. Maar dit is natuurlijk totaal niet het belangrijkste.
- Tot slot, moet er absoluut een nieuwe grasmat gelegd worden en moeten de vele blessures er uitgehaald worden.

Ik kijk alleszins al reikhalzend uit naar de transfers en het nieuwe seizoen. 8-)

Post Reply