Lierse K. - Club NXT [21-08-2022]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Netzer
Re: Lierse K. - Club NXT [21-08-2022]

Post by Netzer » Sun Aug 21, 2022 10:41 pm

XDV1906 wrote:
Sun Aug 21, 2022 10:33 pm
Hmm, misschien was heer en meester overdreven ja. Bedoelde eerder dat we gewoon baas waren. Hadden tweede helft de controle, het balbezit, de betere kansen en na 10 minuten staat ook gewoon al de 3-1 op het bord. Nooit het gevoel gehad dat we nog in de problemen gingen komen na de 2-1.

Even een sidenote: Tijdens de viering werd een supporter onwel (alles oke ondertussen dacht ik). Luc dook en kroop meteen naar boven de tribunes op, dat is echt absolute klasse. En gelukkig is ook alles oke. Bij iedereen rond mij kwam de onfortuinlijke Frans meteen in gedachten.
We waren inderdaad baas, maar het was gewoon nog niet goed genoeg. Het samenspel, de passing moet echt nog veel beter. Ook qua uitgespeelde kansen was het heel mager, uiteindelijk speel je tegen Brugge U23 en zou je tegen hen op dat gebied toch wat mogen tonen. Vergeet niet dat 2 van de 3 goals eigenlijk cadeaus waren, vooral dan de eerste.
Blij dat alles ok is met die supporter, uiteindelijk is dat toch nog altijd het allerbelangrijkste.
Formerly known as Lisp-boy

TV2002

Post by TV2002 » Sun Aug 21, 2022 10:42 pm

Oef! Onze eerste driepunter op het Lisp.

Matige eerste helft, waar we moeilijk de opening konden vinden. Onze tweede helft was veel beter (maar het kan absoluut nog veel beter). We groeiden in de match.
Al bij al eigenlijk een makkelijk overwinning. Quasi niks weggegeven. PDS zag er wel niet goed uit met het tegendoelpunt.

Rocha gaat er nog veel maken dit jaar. Had er eigenlijk makkelijk 4 kunnen scoren vandaag.
Laes naar het einde toe echt wel sterk. Vekemans leuke invalbeurt, harde werker. Als Tabekou moet nog wat fitter wordt dan hebben we een zeer gevaarlijke speler in de rangen.

Ik hoop toch dat we onverwachts nog een centrale verdediger kunnen binnenhalen, al was Pupe niet slecht vandaag (maar ook niet overdreven goed).

Ik ben vooral blij dat we de drie punten hebben kunnen thuishouden, de manier waarop maakte niet zo heel veel uit voor mij.

TV2002

Post by TV2002 » Sun Aug 21, 2022 10:50 pm

Sinds dit jaar geeft de Gazet van Antwerpen ook scores op 10 bij de matchen van Lierse.

Voor de geïnteresseerden, hier de scores van de wedstrijd van vandaag:

BASISELF:

Maxime Delanghe 6

Kansloos geklopt bij de eerste echte kans van Club NXT. Beleefde voor het overige een vrij rustige avond.

Pieter De Schrijver 6

Liet zich aftroeven in de lucht door Talbi bij de 1-1. Hield daarna Mertens wel van de 2-2 met een ultieme en risicovolle tackle.

Joederick Pupe 6,5

Schuwde het risico in het uitvoetballen. Puur verdedigend foutloos en sterk in de lucht.

Jordy Gillekens 7

Enkele snedige tussenkomsten op Mertens en Vermant. Rots in de branding.

Brent Laes 6

Gaf Sabbe alle tijd om voor te zetten bij de gelijkmaker. Speelde een betere tweede helft.

Thibaut Van Acker 6,5

Had samen met Brebels grotendeels de controle over het middenveld.

Sebastiaan Brebels 6,5

Sobere, maar solide partij van de middenvelder. Sterk in de recuperatie.

Mehdi Tarfi (79’) 5,5

Maakte geen onuitwisbare indruk bij zijn basisdebuut voor Lierse. Liep veel, maar was wat afwezig in balbezit.

Serge Tabekou (67’) 7,5

Eerste basisplaats voor de Pallieters. De pijlsnelle winger pakte uit met enkele knappe dribbels en bekroonde zijn wedstrijd met een goal.

Lucas Walbrecq (55’) 6,5

Bal leek soms wel aan zijn linkervoet te kleven. Flitste geregeld. Zijn corner -een plukbal- leidde de 2-1 in.

Leonardo Rocha 8

Nam het vroege geschenk van Mondele met beide handen aan. De Brugse verdediging was nooit klaar met de boomlange spits. Had er ook drie of vier kunnen scoren.

INVALLERS:

Guillaume De Schryver (55’) 6

Viel gretig in. Keek niet op een inspanning meer of minder.

Nils Schouterden (67’) 6,5

Uit de ploeg gevallen na het debacle in Genk en wou zich absoluut tonen. Creëerde enkele halve kansjes.

Daan Vekemans (79’) /

Viel te laat in voor een beoordeling.

Netzer

Post by Netzer » Sun Aug 21, 2022 10:53 pm

ozzy105 wrote:
Sun Aug 21, 2022 10:37 pm
Blijf erop hameren er moet een ervaren verdediger bijkomen of men gaat nog vele matchen aan het kortste eind trekken zekers wanneer je op achterstand komt. Denk dat de jonge verdediging nood heeft aan een leider met ervaring! Vijf goals slikken tegen 2 belofteploegen is te veel.
Ozzy, Ik geef je hierin gelijk. 5 goals pakken tegen Jong Genk en Brugge NXT vind ik ook best onrustwekkend.
Deze jonge verdediging heeft nood aan iemand die de klappen van de zweep kent en het overzicht en de rust kan bewaren tussen onze jonge verdedigende talenten, ik denk dat dit na deze twee wedstrijden wel duidelijk is.
Formerly known as Lisp-boy

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 21, 2022 11:08 pm

XDV1906 wrote:
Sun Aug 21, 2022 10:33 pm
Hmm, misschien was heer en meester overdreven ja. Bedoelde eerder dat we gewoon baas waren. Hadden tweede helft de controle, het balbezit, de betere kansen en na 10 minuten staat ook gewoon al de 3-1 op het bord. Nooit het gevoel gehad dat we nog in de problemen gingen komen na de 2-1.

Even een sidenote: Tijdens de viering werd een supporter onwel (alles oke ondertussen dacht ik). Luc dook en kroop meteen naar boven de tribunes op, dat is echt absolute klasse. En gelukkig is ook alles oke. Bij iedereen rond mij kwam de onfortuinlijke Frans meteen in gedachten.
Ligt het aan mij of gebeurd dit regelmatig bij ons? Gelukkig is alles goed afgelopen
Wij komen áltijd terug!

Axassin

Post by Axassin » Mon Aug 22, 2022 12:18 am

Mijn gedachten gaan eerst en vooral uit naar de getroffen fan. Hopelijk stelt hij/zij het goed.

Qua spel: we hebben gedaan wat moest. Door die belofteploegen kan ik enorm moeilijk onze kwaliteit inschatten. We mogen wel niet vergeten dat er een Mertens in de spits liep en een verdediging van enkele zuid-amerikaanse miljoenen.

Hoe slecht rocha vorige week was, hoe goed was hij vanavond. Sterk in de combinatie en dreigend vooraan. Eigenlijk moeten we die veel meer en 20m hoger op het plein aanspelen.

Verdienen ook zeker een vermelding: tabekou met enkele snedige acties en een goal die hij vooral zelf creëert, laes die zowel verdedigend als aanvallend zijn streng trok en vooral Gillekens. Ik denk dat velen onderschatten hoe goed die is. Voetballend dik ok, relatief snel, goed in duel,...

Vond ik minder; PDS speelde zijn minste match in ons shirt. Brebels valt echt wel tegen, aanvallend onbestaande. Tegen een goede ploeg wordt zijn inspeelpas in de 2de helft gewoon afgestraft. Verder krijg ik het van onze keeper echt nog niet warm. Heerst niet in zijn strafschopgebied.

Als afsluiter: laat er maar snel een sfeergroep komen. Het was vandaag een Lisp dat onherkenbaar was.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 22, 2022 1:09 am

TV2002 wrote:
Sun Aug 21, 2022 10:50 pm
Sinds dit jaar geeft de Gazet van Antwerpen ook scores op 10 bij de matchen van Lierse.

Voor de geïnteresseerden, hier de scores van de wedstrijd van vandaag:

BASISELF:

Maxime Delanghe 6

Kansloos geklopt bij de eerste echte kans van Club NXT. Beleefde voor het overige een vrij rustige avond.

Pieter De Schrijver 6

Liet zich aftroeven in de lucht door Talbi bij de 1-1. Hield daarna Mertens wel van de 2-2 met een ultieme en risicovolle tackle.

Joederick Pupe 6,5

Schuwde het risico in het uitvoetballen. Puur verdedigend foutloos en sterk in de lucht.

Jordy Gillekens 7

Enkele snedige tussenkomsten op Mertens en Vermant. Rots in de branding.

Brent Laes 6

Gaf Sabbe alle tijd om voor te zetten bij de gelijkmaker. Speelde een betere tweede helft.

Thibaut Van Acker 6,5

Had samen met Brebels grotendeels de controle over het middenveld.

Sebastiaan Brebels 6,5

Sobere, maar solide partij van de middenvelder. Sterk in de recuperatie.

Mehdi Tarfi (79’) 5,5

Maakte geen onuitwisbare indruk bij zijn basisdebuut voor Lierse. Liep veel, maar was wat afwezig in balbezit.

Serge Tabekou (67’) 7,5

Eerste basisplaats voor de Pallieters. De pijlsnelle winger pakte uit met enkele knappe dribbels en bekroonde zijn wedstrijd met een goal.

Lucas Walbrecq (55’) 6,5

Bal leek soms wel aan zijn linkervoet te kleven. Flitste geregeld. Zijn corner -een plukbal- leidde de 2-1 in.

Leonardo Rocha 8

Nam het vroege geschenk van Mondele met beide handen aan. De Brugse verdediging was nooit klaar met de boomlange spits. Had er ook drie of vier kunnen scoren.

INVALLERS:

Guillaume De Schryver (55’) 6

Viel gretig in. Keek niet op een inspanning meer of minder.

Nils Schouterden (67’) 6,5

Uit de ploeg gevallen na het debacle in Genk en wou zich absoluut tonen. Creëerde enkele halve kansjes.

Daan Vekemans (79’) /

Viel te laat in voor een beoordeling.
Pupe 6,5, Brebels idem en Tarfi amper 5,5 om te lachen zekers???

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 22, 2022 1:18 am

Zou terug starten op het kiel met Tarfi-Tabekou. Libert zou ik ook eens een kans geven.Verder zou ik De Bie ipv Pupe durven zetten!

Janus

Post by Janus » Mon Aug 22, 2022 1:26 am

Ik vond Pupe wel behoorlijk, Brebels niet slecht Pieter liet zich behoorlijk aftroeven bij de goal. Maar wat me vooral stoorde was het passieve spel eerste helft en daarenboven de laksheid waarmee verdedigd wordt op de flanken. Het lijkt alsof er gespeeld wordt met het idee centraal wordt het wel opgelost. Een niet getrapte voorzet is sowieso ongevaarlijk.

Carlke

Post by Carlke » Mon Aug 22, 2022 5:37 am

Eerste helft idd ronduit slecht geen tempo amper kansen maar nxt deed ook niks we zouden gaan rusten met een 1÷1 maar walbreq mooi getrapte corner en goed binnen gekopt door Rocha.alleen hij zorgde dat we met voorsprong de rust ingingen.2 de helft beter en sneller maar verre van geweldig maar wel kansen. Nxt klaarde niks.op basis van kansen verdiende overwinning. Pieter slecht durfde niet vooruit voetballen,doelpunt te laks al gaat laes ook niet vrijuit voorzet komt te makkelijk.brebels vond die weer niet goed. Man van de match Rocha. Tabekoe toch ook aardig.walbreq minder maar mooie assist.achteraan 2 keer geel voor de cv. Dus gaan regelmatig geschorst zijn vervanger zeker nog nodig werk voor bestuur.

Post Reply