Lierse K. - Club NXT [21-08-2022]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Tokky89
Re: Lierse K. - Club NXT [21-08-2022]

Post by Tokky89 » Sat Aug 20, 2022 1:24 pm

Gisteren speelde jong Genk Deinze ook echt weg met momenten ,altijd moeten winnen . Kan zo maar zijn dat het 1 van de beste ploegen van de reeks zal zijn .

Carlke

Post by Carlke » Sat Aug 20, 2022 2:04 pm

Ik val misschien in herhaling maar die belofteploegen zijn heel goed, gisteren standaard gezien waren ook goed en snel jawatte . Het enige dat zou kunnen gebeuren is dat ze het niveau niet gaan kunnen aanhouden.

Netzer

Post by Netzer » Sat Aug 20, 2022 8:13 pm

Het besef is er dus, nu hopelijk morgen ook nog bewijzen op het veld ...
Interview met Guillame De Schryver in GVA :

Waarom het niet opnieuw fout zal lopen bij Lierse tegen beloftenteam: “We beseffen dat er een stevige reactie moet komen”

Eén week na de optater bij Jong Genk krijgt Lierse met Club NXT een tweede belofteteam voorgeschoteld. Volharden de Pallieters in de boosheid of werden er dan toch lessen getrokken uit het debacle van vorige week in Limburg? Het antwoord volgt zondagavond op het Lisp.

Lierse leeft wat onrustig naar zijn eerste thuismatch van het seizoen toe. Niet onlogisch na de complete miskleun van de Pallieters op de openingsdag bij Jong Genk. Coach Tom Van Imschoot zette zijn troepen deze week op scherp, want de Lierenaars kunnen zich tegen Club NXT geen nieuwe misstap veroorloven. Het moet anders en beter. Daar was zowat iedereen in Lier het roerend over eens. Met Guillaume De Schryver overlopen we de werkpunten die dringend veel beter moeten.

1. Van eigen sterkte uitgaan

“We waren te weinig onszelf in Genk”, legt Guillaume De Schryver de vinger op de wonde. “In plaats van dat die Genkse jongeren onder de indruk waren van hun eerste optreden in het profvoetbal, leek bij ons de nervositeit wel in het team te zitten. Terwijl we in de voorbereiding vaak van onze eigen sterkte uitgingen, deden we dat in de Cegeka Arena absoluut niet. Er was te weinig geloof. De ganse groep is zich daar van bewust. We beseffen dat er een reactie moet komen en de supporters een groep willen zien die met de borst vooruit de strijd aangaat. Die belofteteams spelen een ander soort voetbal, maar wij hadden ons spel moeten opleggen. Dat is niet gebeurd. Maar kom, de kop is er nu af. We zullen ons geen tweede keer laten verrassen.”

2. Efficiënter worden

Niemand die zal tegenspreken dat de zware 4-1-cijfers in Genk wat overdreven waren. Maar tegelijk mag Lierse niet uit het oog verliezen dat het die ferme pandoering zelf in de hand werkte. Een mangele effciëntie speelde de Pallieters zowel voorin als achteraan parten.

“Dat klopt”, geeft De Schryver toe. “Ook wij zaten er na afloop wat verweesd bij en vroegen ons af hoe we tot dit resultaat waren gekomen. Want we hadden zeker onze momenten en ook de betere kansen. Jong Genk maakte bovendien de foutjes die we hadden verwacht. Alleen hebben wij er geen gebruik van gemaakt. Als je dan ook nog een paar keer te slap verdedigt, dan is het eindresultaat niet eens zo verwonderlijk. Al was die score wat mij betreft totaal onnodig. We weten waar het op staat in 1B. Het resultaat hangt vaak van details af. Dan moet je je kansen benutten en achterin zelf de deur op slot houden. Dat is de opdracht tegen Club NXT. Op voorsprong komen is in deze reeks zo belangrijk. En is vorig seizoen ook voor onze ploeg vaak cruciaal gebleken.”

3. Een vuist maken

Karakter tonen, eendracht, een vuist maken. Het typeerde het Lierse van vorig seizoen en het is een lijn die geel-zwart wat graag ook in dit kampioenschap door wil trekken. Alleen viel daar in Genk niet veel van te merken. Was het de verzengende hitte? Sneed die eerste competitiestress de Pallieters de benen af? Wie zal het zeggen. Feit was dat kilometervreter Guillaume De Schryver vaak tevergeefs zijn maats probeerde aan te jagen.

“Mja, ik heb geprobeerd mijn job te doen en intensiteit in mijn spel te leggen. Maar dat liep inderdaad niet voor iedereen even makkelijk. In deze reeks moet de ganse ploeg top zijn om punten te kunnen pakken en dat was zondag niet het geval. Maar ik geloof niet dat het ons tegen Club NXT opnieuw zal overkomen, want het zit in deze groep ingebakken om het maximale te geven. Ik wijd het vooral aan de hitte. Kijk, de sfeer in onze kern is dermate goed dat we echt wel bereid zijn een extra metertje voor elkaar te lopen. Dat moeten we tegen Club NXT ook laten zien.”

4. Kalm blijven

Tweede match pas, maartoch wel wat druk op de ketel zondag. Lierse kan zich geen nieuwe misstap veroorloven en zijn start na een oerdegelijke voorbereiding compleet missen. Toch predikt Guillaume De Schryver rust.

“Kom nu. Ons seizoen zal heus niet opgehangen worden aan die ene wedstrijd bij Jong Genk. We waren zelf uiteraard ook aangeslagen, maar vanaf dinsdag zaten we louter met Club NXT in het hoofd. We leven heel nederig en vol concentratie naar die partij toe. En daarbij wil ik niet aan doemscenario’s denken dat het opnieuw fout kan lopen. We moeten vooral kalm blijven en de rust bewaren. Dan maken we de grootste kans op een gunstig resultaat. En daar gaan we ook vol voor, ook al wordt het lastig. Want het is nu al duidelijk dat al die belofteteams niet louter een figurantenrol zullen spelen in deze reeks.”
Formerly known as Lisp-boy

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 21, 2022 7:45 am

Matchday!
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Sun Aug 21, 2022 9:39 am

Justhomuch wrote:
Sun Aug 21, 2022 7:45 am
Matchday!
Klaar voor. Let's go 8-)

esreil

Post by esreil » Sun Aug 21, 2022 2:58 pm

Ik probeer online tickets te kopen voor vanavond, gezien loketten gesloten zijn. Maar lukt mij niet om er 4 te bestellen. Ik stuit op het identificatienummer. Dat heb ik niet van die anderen. Kan ik dan niet voor anderen tickets kopen online ?

KRKN

Post by KRKN » Sun Aug 21, 2022 3:19 pm

esreil wrote:
Sun Aug 21, 2022 2:58 pm
Ik probeer online tickets te kopen voor vanavond, gezien loketten gesloten zijn. Maar lukt mij niet om er 4 te bestellen. Ik stuit op het identificatienummer. Dat heb ik niet van die anderen. Kan ik dan niet voor anderen tickets kopen online ?
Via hun naam graak je er ook niet aan? Geen idee eerlijkgezegd. Of misschien via hun e-mail? Ze gaan sowieso een account moeten hebben lijkt me.

Axassin

Post by Axassin » Sun Aug 21, 2022 3:21 pm

KRKN wrote:
Sun Aug 21, 2022 3:19 pm
esreil wrote:
Via hun naam graak je er ook niet aan? Geen idee eerlijkgezegd. Of misschien via hun e-mail? Ze gaan sowieso een account moeten hebben lijkt me.
De Pro league maakt het op deze manier enorm moeilijk om tickets te kopen
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Sun Aug 21, 2022 3:32 pm

Axassin wrote:
Sun Aug 21, 2022 3:21 pm
KRKN wrote:
Sun Aug 21, 2022 3:19 pm
esreil wrote:
De Pro league maakt het op deze manier enorm moeilijk om tickets te kopen
Heb het nagevraagd, en naam zou voldoende moeten zijn.

Heb het zelf eens getest: je kan een naam invullen, maar die gaat die vermoedelijk niet meteen vinden. Als je op enter duwt, komt er rechts een vak met 'Volledig Gebruikersprofiel'. Als je daarop klikt, kan je gewoon naam & voornaam invullen en gaat het vlot.

esreil

Post by esreil » Sun Aug 21, 2022 5:29 pm

Thanks, is gelukt met extra accounts aan te maken. Die laatste optie had ik nog niet gelezen.

Post Reply