Lierse Kempenzonen - Oudenaarde [23-02-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Eric
Re: Lierse Kempenzonen - Oudenaarde [23-02-2019]

Post by Eric » Tue Feb 19, 2019 3:30 pm

Oudenaarde zakt trouwens met een 0 op 6 naar het Lisp af; na nederlagen tegen Chatelet en Seraing. Toch een vrij wisselvallige ploeg precies.

Dat het maar snel weekend is! Een zonneke en een pintje op den berg. Het leven kan schoon zijn :)

Carlke

Post by Carlke » Wed Feb 20, 2019 5:21 am

gevaarlijk voor ons he ploegen met 0 op 6 grrrrrr

Flor

Post by Flor » Wed Feb 20, 2019 7:43 am

Carlke wrote:
Wed Feb 20, 2019 5:21 am
gevaarlijk voor ons he ploegen met 0 op 6 grrrrrr
Good point :D

Bij een nederlaag of zelfs puntenverlies kunnen we terug uit een eindronde positie vliegen; dus ik ben toch ook wat zenuwachtig eerlijkgezegd. Ons programma gaat nog zwaar en stresserend worden :P

Flor

Post by Flor » Fri Feb 22, 2019 5:29 pm

Selectienieuws:
22.02.2019
Voor de thuiswedstrijd van morgen zaterdag tegen KSV Oudenaarde selecteerde de technische staff de volgende 20 spelers:
Rausin, Vits, Dumon, Da Silva, Van Der Veken, Bernier, Nelissen, Boujouh, Sols, Wils, Maus, Kuylaars, Smolders, D’Onofrio, Maes, Buyens, Delorge, Janssen, Boulaouali en Ogunjimi.

Yoni Buyens keert terug uit schorsing, maar Simon Vermeiren pakte vorige week de kaart te veel waardoor de spits deze week de plaats op de strafbank overneemt. Mcmillen is ook niet van de partij, hij blesseerde zich eerder deze week op training.

De loketten openen morgen om 18u.

KRKN

Post by KRKN » Sat Feb 23, 2019 1:57 pm

Zin in. Perfect voetbalweertje. De afwezigheid van Vermeiren isbgeen excuus. We gaan hier opt gemakje drie ounten binnenrijven. Hopelijk is ook die school game een succes en zit er nog wat volk!

Eric

Post by Eric » Sat Feb 23, 2019 2:22 pm

Spelersinfo

Bij KSVO keert Andel Sarr terug uit schorsing. Andel kreeg deze week wel een inspuiting voor een achillespeesletsel. Daan Van Gyseghem trainde dinsdag niet en zocht met een hamstringblessure de kinesist op. Zowel Daan als Andel worden donderdag verwacht op training. Het wordt uitkijken of zij voluit kunnen gaan! Yannick Deppé gaat op 7 maart een MRI onderzoek laten doen om uitsluitsel te krijgen over zijn blessure. Voorlopig mag hij niet lopen en onderhoudt hij de conditie met zwemmen en fitness. Lander De Keersmaeker moet nog 1week rusten vooraleer hij kan starten met zijn trainingen.
Bij Lierse Kempenzonen komt Yoni Buyens terug uit schorsing, maar boet topschutter Vermeiren nu een strafdag uit.

Eric

Post by Eric » Sat Feb 23, 2019 3:17 pm

Bizar avontuur in Roemenië: “Ik miste een penalty en werd ontslagen.

Nu Kino Delorge helemaal hersteld is van een vervelende blessure aan de achillespees, hoort de 21-jarige rechtsback tegen Oudenaarde voor het eerst tot de wedstrijdselectie van Lierse Kempenzonen.

De voormalige jeugdinternational kwam tijdens de winterstop op het Lisp terecht na een bizar avontuur bij... Dinamo ¬Boekarest.
Vastberaden om zich in eigen land opnieuw in de kijker te spelen, zette Kino Delorge tijdens de winter¬mercato zijn handtekening onder een overeenkomst met Lierse Kempenzonen. Het moest slechts een tussenstop worden voor het jeugdproduct van Racing Genk, maar goed anderhalve maand later leeft Delorge nog steeds in de anonimiteit. Nu hij hersteld is van zijn achillespeesblessure, zal daar snel verandering in komen.

“De goesting om me te tonen, is heel groot”, zegt de verdediger. “Ik heb nu twee volledige matchen bij de beloften achter de rug. De coach drukt me op het hart om geduld te hebben en de zaken niet te forceren. Ik speelde in drie maanden geen enkele ¬wedstrijd op niveau meer, dus ¬wellicht heeft hij gelijk.”

Mircea Rednic

Toen Delorge afgelopen zomer op zoek was naar een nieuwe uitdaging - na een uitleenbeurt aan Dordrecht - kwam hij zowaar in Roemenië ¬terecht, bij Dinamo Boekarest. “Eerst polste Bari”, vertelt hij. “Een Italiaans avontuur sprak me wel aan, maar via een zaakwaarnemer vernam ik dat die club financieel in slechte papieren zat. Op vraag van hun toenmalige coach Florin Bratu werd ik dan bij ¬Dinamo Boekarest uitgenodigd. Ik had eerst geen zin, maar ging toch een kijkje nemen. Het viel echt mee: een professionele structuur, toffe club, maar sportief liep het voor geen meter. Bratu werd de laan uitgestuurd en Mircea Rednic kwam aan het roer. Ik mocht nog één keer ¬opdraven, in een bekermatch tegen een derdeklasser.

Er kwamen strafschoppen aan te pas. Ik miste de ¬beslissende elfmeter, maar kreeg een herkansing omdat de doelman te snel had gereageerd. Ook die tweede ¬penalty ging niet binnen en een dag later werd ik prompt ontslagen.

¬Vandaag zitten er nog amper zeven spelers in de selectie die aan het ¬seizoen zijn begonnen.”

“Via een manager kreeg ik te horen dat Lierse nog op zoek was naar een extra flankverdediger. Ik was meteen geïnteresseerd, dit blijft een traditieclub met een ruime achterban. En ik kan hier prof blijven. Het leek me de ideale springplank.”
Lierse Kempenzonen kan zich tegen Oudenaarde geen nieuwe uitschuiver veroorloven. “Willen we die play-offs halen, dan mogen we niet te veel punten meer laten liggen. Zeker met die fantastische achterban moeten we over de tegenstand heen kunnen walsen. Ik kijk echt uit naar dat eerste optreden op het Lisp. Opnieuw een keer voor veel volk voetballen... Het maakt me niet nerveus, integendeel. Ik speelde in Craiova voor dertig-duizend dolgedraaide fans. De steun van de fans geeft me net een boost.”

“Ja, maar het zijn statistieken die ons vanavond wel vertrouwen geven. Het maakt ons niet uit of we uit of op het eigen Lisp voetballen. Door onze ruime en trouwe aanhang voelt iedere opdracht als een thuismatch aan. En Dessel is een goede ploeg, maar laat ook toe om te voetballen. Het belooft dus een open wedstrijd te worden en dan hebben we zeker onze kans

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Feb 23, 2019 10:47 pm

3-1 dus met weer twee goals van Berrier naar het schijnt weer slechte eerste helft gevolgt door een goede tweede dat moet eruit en dringend veranderen ..

Carlke

Post by Carlke » Sat Feb 23, 2019 11:01 pm

we hebben gewonnen het belangrijkste ik heb gaan zien, en het was niet goed. zeker onze eerste helft maar stonden we verdiend achter nee zeker niet oudenaarde liet ook niks zien, 0-0 had juist geweest maar lichte pen fout volgens mij.2 de helft wel beter en snel de gelijkmaker. gevolgd door het doelpunt van het jaar van kuylaers. weet niet wie de voorzet gaf maar was dat niet delorge, wat een wissels zouden dat geweest zijn beide net op veld. maar ook onze doelman niet vergeten ook paar keer goed gepakt of oudenaerde had gelijk gemaakt. want de 3-1 valt door dat zij natuurlijk met zen allen naar voor waren. 3 punten belangrijkste en virton gelijk.

KRKN

Post by KRKN » Sat Feb 23, 2019 11:22 pm

Carlke wrote:
Sat Feb 23, 2019 11:01 pm
we hebben gewonnen het belangrijkste ik heb gaan zien, en het was niet goed. zeker onze eerste helft maar stonden we verdiend achter nee zeker niet oudenaarde liet ook niks zien, 0-0 had juist geweest maar lichte pen fout volgens mij.2 de helft wel beter en snel de gelijkmaker. gevolgd door het doelpunt van het jaar van kuylaers. weet niet wie de voorzet gaf maar was dat niet delorge, wat een wissels zouden dat geweest zijn beide net op veld. maar ook onze doelman niet vergeten ook paar keer goed gepakt of oudenaerde had gelijk gemaakt. want de 3-1 valt door dat zij natuurlijk met zen allen naar voor waren. 3 punten belangrijkste en virton gelijk.
Sluit aan bij wat ik ervan denk. Erg slechte eerste helft (en ik ben het stilaan beu om dat te moeten typen).
Het siert ons dat we vaak proberen op te bouwen vanuit de verdediging, maar Smolders is daarvoor een te beperkte voetballer vind ik (of hij had vandaag gewoon een mindere dag). Het lukte ons maar niet om onze voorhoede te bereiken. De grootste kansen (hoewel dat er eigenlijk niet veel waren) kwamen van Oudenaarde, en dan slik je die penalty. Of die terecht was of niet kan ik moeilijk zeggen.

Véél toffere tweede helft. We hebben met Bernier een héél goeie zaak gedaan. Misschien onze beste wintertransfer; iemand met een actie én lef. Ook blij met die goal voor Kuylaars (erg mooi gedaan).

Conclusie: oef. Toch weer een kaap weten te ronden, zij het met de nodige moeite. De tweede helft maakte veel goed, maar mag onze gebreken niet maskeren. Op naar de volgende.

Post Reply