Lierse Kempenzonen - Excelsior Virton [15-12-18]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Flor
Re: Lierse Kempenzonen - Excelsior Virton [15-12-18]

Post by Flor » Sun Dec 16, 2018 3:23 pm

Trouwens, die politieke ondertoon in de liedjes moet wat mij betreft ook niet echt. Zag toch heel wat mensen ongemakkelijke blikken uitwisselen.

mmarinus

Post by mmarinus » Mon Dec 17, 2018 9:50 am

Ik heb de match jammer genoeg niet kunnen zien wegens toogdienst maar wat ik hier lees is niet veelbelovend... Ik ken dieje jonge gast van KV Mechelen niet maar ik hoop dat die toch wat meer zekerheid in de verdediging kan brengen want het blijft echt wel bibberen wanneer de bal op onze speelhelft is.

KRKN

Post by KRKN » Mon Dec 17, 2018 10:07 am

mmarinus wrote:
Mon Dec 17, 2018 9:50 am
Ik heb de match jammer genoeg niet kunnen zien wegens toogdienst maar wat ik hier lees is niet veelbelovend... Ik ken dieje jonge gast van KV Mechelen niet maar ik hoop dat die toch wat meer zekerheid in de verdediging kan brengen want het blijft echt wel bibberen wanneer de bal op onze speelhelft is.
Die bedenking maakte ik mezelf ook. Anderzijds, als een 21-jarige de rots in de branding van je verdediging moet zijn, brr.

Ik heb het post-match interview met onze T1 bekeken. Ik ben blij dat hij zelf ook erg kritisch is voor het spel, al vind ik datt hij Virton weinig krediet geeft. Om te zeggen dat zij geen kansen bijeen hebben gekregen in de eerste helft, dat lijkt me schromelijk overdreven.

mmarinus

Post by mmarinus » Mon Dec 17, 2018 10:25 am

Ik heb net de samenvatting gezien. Wat we nodig hebben imo is een keeper met attitude! Het gaat me zelfs niet over de kwaliteiten als keeper (ik vind de reflexen van zowel Geens als Vits voldoende voor 1e amateur) maar om de manier waarop ze de leiding nemen achterin. De verdediging gaat 2x in fout inderdaad, maar dit kan vermeden worden door een keeper die de longen uit z'n lijf schreeuwt om de mensen voor hem te sturen! Bij de eerste tegengoal kan d'Onofrio perfect de bal controleren en wegknallen, bij goal 2 had Vits de bal altijd moeten terug vragen om zelf ver te trappen. Op de beelden zie ik hem signaal geven om naar buiten weg te draaien.

KRKN we kunnen inderdaad van Smolders niet verwachten dat hij op zijn leeftijd meteen de verdediging op sleeptouw neemt. Ik ben trouwens benieuwd of deze naast Van der Veken wordt geplaatst en Wils een andere positie zal innemen of dat deze naast Wils in de verdediging komt.

Eric

Post by Eric » Mon Dec 17, 2018 11:38 am

mmarinus wrote:
Mon Dec 17, 2018 10:25 am
Ik heb net de samenvatting gezien. Wat we nodig hebben imo is een keeper met attitude! Het gaat me zelfs niet over de kwaliteiten als keeper (ik vind de reflexen van zowel Geens als Vits voldoende voor 1e amateur) maar om de manier waarop ze de leiding nemen achterin. De verdediging gaat 2x in fout inderdaad, maar dit kan vermeden worden door een keeper die de longen uit z'n lijf schreeuwt om de mensen voor hem te sturen! Bij de eerste tegengoal kan d'Onofrio perfect de bal controleren en wegknallen, bij goal 2 had Vits de bal altijd moeten terug vragen om zelf ver te trappen. Op de beelden zie ik hem signaal geven om naar buiten weg te draaien.
Kan ik me perfect in vinden. Een beetje uitstraling. Ik weet niet of dat nog gaat komen, aangezien dat meestal iets 'natuurlijks' is. Het kan wel beter dan wat we vandaag te zien krijgen, denk ik.

Ik zie Wils liever een rij hoger, maar Buyens zwert daar anderzijds ook wel wat rond nu. Die kan dan misschien nog wat hoger ronddolen.

Post Reply