Rupel Boom - Lierse Kempenzonen [10-03-2019]
Re: Rupel Boom - Lierse Kempenzonen [10-03-2019]
Door kugu in GVA:
Rausin (Lierse Kempenzonen) wacht hete terugkeer naar ex-club: “Ik heb in Boom gratis en voor niks gespeeld”
Het wordt morgen smullen in het Boomse park, waar Lierse Kempenzonen zich aan een hete namiddag mag verwachten.
De thuisploeg ligt er immers op gebrand de vlucht van het trainersduo De Herdt-Spaenhoven en doelman Thibaut Rausin naar het Lisp te wreken.
Rupel Boom voelde zich eind oktober al behoorlijk in de wiek geschoten, toen Urbain Spaenhoven en Dave De Herdt de vlucht namen naar het Lisp. Helemaal grommen deden ze in het park begin januari, toen de Pallieters ook doelman Thibaut Rausin weg kwamen plukken in Boom. Flink wat commotie, waar de Waalse goalie het ook behoorlijk lastig mee had. Want Rausin heeft zich naar eigen zeggen helemaal niks te verwijten.
Na het vertrek van de trainersstaf uit Boom werd ook jij begin januari afgeschilderd als een deserteur.
Thibaut Rausin: “Het is jammer dat de zaken zo zijn gelopen. Ik kan de ontgoocheling begrijpen, maar de reactie was fel overdreven. En vooral: de uitleg klopte niet. Ik was net voor het vertrek van ¬Urbain Spaenhoven en Dave De Herdt naar Rupel Boom ¬gekomen. Ik speelde er zeven matchen, had geen contract en verdiende dus geen cent. De deal was duidelijk. Ik had er alle baat bij om de club met sterke prestaties te helpen, maar zou er een profclub aankloppen, dan mocht ik vertrekken. En dat is ook gebeurd. Ik heb in Boom gratis en voor niks gevoetbald en alle afspraken gerespecteerd.”
Het zal de thuisaanhang er niet van ¬weerhouden om jullie morgen een warm onthaal te geven?
“Het wordt een moeilijke en beladen partij. Daar ben ik me van bewust. Rupel Boom zal enorm gemotiveerd zijn. Voor hen is dit de match van het jaar. Het is aan ons om met die moeilijke situatie om te gaan en daar minstens evenveel enthousiasme tegenover te zetten. Zelf keer ik met plezier terug.”
Je zal als ‘puntenpakker’ wel op flink wat steun van de Lierse ¬aanhang kunnen ¬rekenen.
“Dat doet uiteraard deugd. Ik heb ook het geluk dat sinds mijn komst de resultaten mogen gezien worden. Vijf overwinningen, één gelijkspel en maar één nederlaag. Geen slecht rapport. Dat heeft bij ¬álle spelers het vertrouwen aangewakkerd. We spelen goed georganiseerd. Ik weet dat ik op de groep kan rekenen en probeer mijn steentje bij te dragen wanneer het nodig is. Ik kan alleen maar bijzonder tevreden zijn. Ik voel dat ik nog progressie kan maken en hoop dat met deze schitterende club te kunnen doen.
Vanaf minuut één scherp staan mannen het zal een zwaar duel worden.
Stormwind voor morgen. Dat kennen we nog van in Knokke! Hooelijk blijven de mensen er niet door weg.
In de selectie geen spoor/vermelding van d'onofrio. Richting uitgang dus? 

“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Molenberghs heeft net als Da Silva nog niks bijgebracht twee mislukte transfers! Jammer dat zij het niveau haalden zoals bij hun vorige clubs!
Morgen tot 100km/uur. Dat kan rare dingen doen met voorzetten/schoten. Oppassen geblazen.
Zin in! Er gaat veel volk zijn!
Zin in! Er gaat veel volk zijn!
Gaat de wedstrijd wel doorgaan? Met hetgeen ze verwachten ..
Ik ben ook terug van de partij, zie het goedkomen vandaag. Winnen en we springen weer over Virton. Ik teken voor een goede 0 2!