Lierse Kempenzonen - Oudenaarde [23-02-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
ozzy105
Re: Lierse Kempenzonen - Oudenaarde [23-02-2019]

Post by ozzy105 » Sun Feb 24, 2019 6:22 am

KRKN wrote:
Sat Feb 23, 2019 11:22 pm
Carlke wrote:
Sat Feb 23, 2019 11:01 pm
we hebben gewonnen het belangrijkste ik heb gaan zien, en het was niet goed. zeker onze eerste helft maar stonden we verdiend achter nee zeker niet oudenaarde liet ook niks zien, 0-0 had juist geweest maar lichte pen fout volgens mij.2 de helft wel beter en snel de gelijkmaker. gevolgd door het doelpunt van het jaar van kuylaers. weet niet wie de voorzet gaf maar was dat niet delorge, wat een wissels zouden dat geweest zijn beide net op veld. maar ook onze doelman niet vergeten ook paar keer goed gepakt of oudenaerde had gelijk gemaakt. want de 3-1 valt door dat zij natuurlijk met zen allen naar voor waren. 3 punten belangrijkste en virton gelijk.
Sluit aan bij wat ik ervan denk. Erg slechte eerste helft (en ik ben het stilaan beu om dat te moeten typen).
Het siert ons dat we vaak proberen op te bouwen vanuit de verdediging, maar Smolders is daarvoor een te beperkte voetballer vind ik (of hij had vandaag gewoon een mindere dag). Het lukte ons maar niet om onze voorhoede te bereiken. De grootste kansen (hoewel dat er eigenlijk niet veel waren) kwamen van Oudenaarde, en dan slik je die penalty. Of die terecht was of niet kan ik moeilijk zeggen.

Véél toffere tweede helft. We hebben met Bernier een héél goeie zaak gedaan. Misschien onze beste wintertransfer; iemand met een actie én lef. Ook blij met die goal voor Kuylaars (erg mooi gedaan).

Conclusie: oef. Toch weer een kaap weten te ronden, zij het met de nodige moeite. De tweede helft maakte veel goed, maar mag onze gebreken niet maskeren. Op naar de volgende.
Het middenveld lees de toevoer naar de spits-spitsen blijft een probleem een nummer 10 ontbreekt en dat laat dikwijls gevoelen. Als ze dat gat nog tijdens de winterstop hadden opgevuld …. zit met het gevoel wanneer er de eindronde wordt bereikt het wel ééns prijs zou kunnen zijn, weinig of geen blessures nog en LK gaat er zeer dicht bij zijn als het er al niet op is!

Flor

Post by Flor » Sun Feb 24, 2019 12:10 pm

Ik ben toch niet zo positief ingesteld als jou Ozzy, maar ik hoop oprecht dat je gelijk hebt. Ik heb het gevoel dat we de eindronde wel gaan halen maar daar gewoon slaag gaan krijgen. De hoeveelste keer is het dat we op achterstand komen?

Nu, los van Deinze zijn we een heel erg goeie reeks aant neerzetten, dus ik wil zeker niet de negativo uithangen. Ik heb me geamuseerd maar heb toch ook veel werkpunten gezien.

KRKN

Post by KRKN » Sun Feb 24, 2019 4:49 pm

Nog eens door de samenvatting gegaan. Bizarre penaltyfase, maar kan het in alle eerlijkheid niet zo goed zien.

Die school's game leek trouwens wel een beperkt succes; misschien hebben we er toch wat jeugdige fans bijgekregen. Achter het doel zat het toch wat voller als anders en wat nieuw bloed in onze rangen is zeker geen kwaad gegeven. Een commerciële actie waar ik meer achter sta als de voorgaande(n).

Ik ben benieuwd naar 't interview met de coach. Hoop dat hij toch voldoende kritisch gaat zijn.

mmarinus

Post by mmarinus » Mon Feb 25, 2019 9:16 am

KRKN wrote:
Sun Feb 24, 2019 4:49 pm
Nog eens door de samenvatting gegaan. Bizarre penaltyfase, maar kan het in alle eerlijkheid niet zo goed zien.

Die school's game leek trouwens wel een beperkt succes; misschien hebben we er toch wat jeugdige fans bijgekregen. Achter het doel zat het toch wat voller als anders en wat nieuw bloed in onze rangen is zeker geen kwaad gegeven. Een commerciële actie waar ik meer achter sta als de voorgaande(n).

Ik ben benieuwd naar 't interview met de coach. Hoop dat hij toch voldoende kritisch gaat zijn.
Ik heb ook net nog eens gekeken. Als dat een terechte penalty was dan leg ik een ei met Pasen!

Voor de rest matige match met een ondermaatse eerste helft. Ik vind het wel leuk om te zien dat we blijven aandringen en toch druk naar voor blijven zetten ook!

Flor

Post by Flor » Mon Feb 25, 2019 11:52 am

Ik vind trouwens dat het deze wedstrijd nog maar eens duidelijk werd dat de grote sterkte van deze ploeg tegenwoordig toch de voorhoede is. Keeper ook bij de beteren weliswaar. Tegen sterk voetballende ploegen zweten we serieus. Qua karakter heb ik Smolders graag maar ik hoop toch dat hij nog stappen zet.

Anti-Lyra

Post by Anti-Lyra » Mon Feb 25, 2019 12:36 pm

“You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favorite football team.” - Eric Cantona. In Berlaar onze aartsrivaal Lyra in het roodwit gaan aanmoedigen, lager kan je echt niet vallen.

Yellow black joe

Post by Yellow black joe » Mon Feb 25, 2019 1:51 pm

Anti-Lyra wrote:
Mon Feb 25, 2019 12:36 pm
Heerlijk nagenieten: https://www.facebook.com/watch/?v=420863272054300 8-)
Wat heeft dit met de wedstrijd te maken?

KRKN

Post by KRKN » Mon Feb 25, 2019 7:28 pm

Yellow black joe wrote:
Mon Feb 25, 2019 1:51 pm
Anti-Lyra wrote:
Via m'n laptop krijg ik door die link het sfeerfilmpje na de match, gedeeld door LK facebook. Via mobiel kom ik echter ook iets anders uit, maar 't gaat dus wel om de sfeer na de match :)

Anti-Lyra

Post by Anti-Lyra » Tue Feb 26, 2019 6:56 pm

Yellow black joe wrote:
Mon Feb 25, 2019 1:51 pm
Anti-Lyra wrote:
Hoe bedoel je?
“You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favorite football team.” - Eric Cantona. In Berlaar onze aartsrivaal Lyra in het roodwit gaan aanmoedigen, lager kan je echt niet vallen.

KRKN

Post by KRKN » Wed Feb 27, 2019 7:36 am

Werkmier Toon Janssen geniet na van zege én gouden assist

“We maken het onszelf graag moeilijk”
Lierse Kempenzonen hapte zaterdag tegen Oudenaarde zijn vierde thuiszege op rij. De Pallieters kwamen voor de veertiende keer in deze competitie op achterstand, maar dat bleek andermaal geen beletsel. De Lierenaars nestelen zich stevig op een gedeelde derde plaats.

Lierse Kempenzonen kan het competitieloze weekend straks met een goed gevoel tegemoet zien. De Pallieters spoelden zaterdag de miskleun in Deinze immers door met een verdiende thuiszege tegen Oudenaarde. Al hadden de Lierenaars halfweg alweer een achterstand op te halen.

“We maken het onszelf graag moeilijk”, bevestigt Toon Janssen. “Al strookte die 0-1 aan de rust geenszins met de gebeurtenissen op het veld. Tijdens de pauze had ik dan ook een goed gevoel. Ik wist zeker dat we in staat waren om Oudenaarde te overbluffen. Dat is ook zo gebleken, al besef ik best dat we stevig werden geholpen door die vroege gelijkmaker van Bernier.”

En dan was het moment van Toon Janssen daar. Met een gemeten assist voor Nick Kuijlaars had de werkmier een ruim aandeel in de levensbelangrijke 2-1 van de Nederlander. “Ach, ik ben vooral blij voor Nick”, blaast Toon Janssen alle lof weg. “Hij had nog geen bal geraakt en net dan maakt hij zo’n knappe goal. Uitgerekend in zijn rentree op het Lisp na een lange blessure. Mooier kan je je avond als voetballer niet kleuren. Uiteraard was ook ik tevreden met die assist, maar ik kijk toch vooral naar het collectief. Zo voetbal ik ook, ten dienste van de ploeg. Zeker na die afknapper in Deinze lag ik gebrand op een goede prestatie. Ik had die match tegen Oudenaarde in feite vorige dinsdag al willen spelen.”

Door zijn zege nestelt Lierse Kempenzonen zich naast Virton op de derde plaats en nemen de Pallieters wat meer afstand van de vijfde stek. Kortom, de geel-zwarten hebben er een vruchtbaar weekend opzitten. “En dat doet deugd en laat ons toe om in alle rust naar de verplaatsing naar Rupel Boom toe te leven. Een hele lastige klip, want die jongens spelen de match van het jaar tegen ons. Daar zijn we ons van bewust. Het accent in de laatste zeven wedstrijden ligt mogelijk op onze uitmatchen, die uitermate pittig zijn. We hebben zeker lessen getrokken uit de opdracht in Deinze en zullen het iets minder offensief en impulsief aanpakken in de toekomst. Dat moet ons toelaten om ook buiten Lier nog de nodige puntjes te sprokkelen.”

Post Reply