RWDM - Lierse K [14-11-2020]
- Justhomuch
Re: RWDM - Lierse K [14-11-2020]
Die “we mogen blij zijn dat” heb ik nergens gezegd, ik zeg dat je blij mag zijn met een bestuur dat voorzichtig is ipv onze farao. Een club heropbouwen doe je niet op 2 jaar he, dat bedoel ik dus met korte termijnvisie, nu is de trainer een loser volgens vele reacties op facebook, tot hij nog eens een topwedstrijd wint, dan zijn het ineens leeuwen en helden enz, de spelers die nu op het veld staan elke week zijn gehaald voor amateur, 1b is een vergiftigd geschenk, dat zei ik al vanaf dag 1.Lisp-boy wrote: ↑Tue Nov 17, 2020 11:49 amNeen, ik ben die beruchte 8ste mei niet vergeten. Hoe kan je dat ook vergeten, je wordt er hier om de haverklap aan herinnerd.Justhomuch wrote: ↑Mon Nov 16, 2020 10:55 pmInvesteren in die bakstenen etc is een lange termijnvisie, investeren in veel te dure spelers is korte termijn en we weten allemaal hoe dat is geëindigd, of die beruchte 8ste mei al vergeten?
Spelers komen en gaan dus een investering kun je dat zelfs niet meer noemen
1b gaat sowieso aangepast worden en 9/10 hebben we weer al geluk, waarom dan proberen opboksen tegen buitenlands geld? Ik zal altijd een gezond beleid verkiezen boven profvoetbal, dat zal de voetbalromanticus in mij zijn.
Dat LVT beter zijn woorden had gewikt en gewogen daar ben ik volmondig mee eens.
Als ik uw standpunt hier lees dan verwoord dat exact waar ik me zo aan erger. Dat "we mogen al blij zijn dat we nog bestaan en dat we nog voetbal zien" gedoe. Echt, dat is het dan ? Op deze manier gaan we zonder pardon terug naar eerste amateur en zullen we daar nog vele jaren vast zitten. Het geld hoeft niet langs deuren en vensters naar buiten worden gesmeten zoals in het verleden, maar er mag toch wel IETS gebeuren ? Nu hebben we een cadeau met een grote strik errond gekregen en ze doen er helemaal niets mee, noppes. Elke week hetzelfde verhaaltje van onze eveneens bange trainer hoe cruciaal en levensbelangrijk de wedstrijd wel is maar dat er te weinig kwaliteit is. Elke week achter een ongrijpbare bal hollen en hopen op die ene counter waar ze misschien wel eens uit zouden kunnen scoren. En op het einde van de rit gaan we terug naar eerste amateur, terug naar af, twee stappen achteruit in plaats van een stap vooruit. Want we waren toch zo bang meneer, ahja, herinner je de beruchte 8ste mei, weet je nog ? Maar we zijn wel gezond en we spelen met allemaal Belgen, tof he. En nu ga ik met mijn hamburger nog wat tegen de betonnen plaat leunen om verder te kijken naar de wedstrijd tegen Winkel Sport ...
Velen blijven hier dromen van profvoetbal maar begrijpen niet dat we niet meer HET Lierse zijn van welleer, we mogen geen stappen overslaan of we snijden in ons eigen vel.
Dat er iets moet gebeuren op sportief vlak is duidelijk maar wat stel je dan voor? TVI buiten gooien? Dure buitenlandse spelers kopen? Je snapt toch zelf ook wel dat dat geld is dat je nooit of te nimmer terug ziet?
Wij komen áltijd terug!
Geen stappen overslaan ? Volgens mij hebben we een hele grote stap overgeslagen met dit jaar naar 1B te mogen gaan.Justhomuch wrote: ↑Tue Nov 17, 2020 12:49 pmDie “we mogen blij zijn dat” heb ik nergens gezegd, ik zeg dat je blij mag zijn met een bestuur dat voorzichtig is ipv onze farao. Een club heropbouwen doe je niet op 2 jaar he, dat bedoel ik dus met korte termijnvisie, nu is de trainer een loser volgens vele reacties op facebook, tot hij nog eens een topwedstrijd wint, dan zijn het ineens leeuwen en helden enz, de spelers die nu op het veld staan elke week zijn gehaald voor amateur, 1b is een vergiftigd geschenk, dat zei ik al vanaf dag 1.
Velen blijven hier dromen van profvoetbal maar begrijpen niet dat we niet meer HET Lierse zijn van welleer, we mogen geen stappen overslaan of we snijden in ons eigen vel.
Dat er iets moet gebeuren op sportief vlak is duidelijk maar wat stel je dan voor? TVI buiten gooien? Dure buitenlandse spelers kopen? Je snapt toch zelf ook wel dat dat geld is dat je nooit of te nimmer terug ziet?
Maar LVT vond dat geweldig, heeft in geuren en kleuren verteld dat ze daar thuis horen, de Lierse Kempenzonen horen thuis in het profvoetbal en iedereen moest het horen. Nu opnieuw afzakken naar amateurvoetbal dat heeft ook financiële gevolgen, dat is ook geld dat je nooit meer terug ziet, je verliest sponsors die je nooit meer terug ziet en een deel supporters die je wellicht nooit meer terug ziet.
En wat de trainer betreft, van mij mogen ze hem sito presto vervangen en dat is mijn persoonlijke mening maar wat ken ik er van ?
Ik zie alleen elke week een bange trainer en een bange ploeg op het veld. Die wedstrijd op Seraing is niet zijn verdienste, dat was puur geluk. We zijn daar overklast, weggespeeld als een miniemenploeg en we hebben daar ongelooflijk veel geluk gehad, dat had niets te maken met leeuwen of helden. We hadden ocharme 27% balbezit, dat is niets om trots op te zijn.
Je hebt gelijk dat een club heropbouwen niet kan op 2 jaar, maar het weliswaar "vergiftigde" geschenk dat ze gekregen hebben krijg je ook geen twee keer he. Nu terugvallen naar amateur is dodelijk, voor de ontwikkeling van de club, voor de sponsors, voor de aanhang, voor alles. Dan sta je nog verder van huis dan we stonden op dag één. Ik verwacht dan ook een gepaste reactie van LVT om dat te proberen te verhinderen, niet meer of niet minder.
Formerly known as Lisp-boy
-
Overschot van gelijk heb je Lisp Boy, je hebt al eens de Lotto gewonnen met een onverwachte cadeau van jewelste (onverdiende promotie naar 1B), en dan spring je er zo mee om, de reinste kapitaalsvernietiging.
Ondernemen is niet alleen 4 keer iedere euro omdraaien en klagen dat je geen geld en budget hebt, dat is ook durven berekende risico's te nemen in de vorm van return of invest !
De rekening wordt nog wel gepresenteerd, alhoewel ik hoop als supporter dat het niet zal moeten gebeuren....
Voor diegenen die nog steeds blijven beweren dat deze kern samengesteld is voor 1e Amateur, wel dit zijn de spelers die aangetrokken zijn toen wij zeker waren om in 1B te spelen :
Troonbeeckx-Bitsindou-Gillis-Cauwenbergh-Placca-Petrov-Hotmann-Van Landschoot : dat is bijna een hele ploeg !
Op dat moment hadden wij zelfs nog geen ploeg die meekon in 1e Amateur......
Ondernemen is niet alleen 4 keer iedere euro omdraaien en klagen dat je geen geld en budget hebt, dat is ook durven berekende risico's te nemen in de vorm van return of invest !
De rekening wordt nog wel gepresenteerd, alhoewel ik hoop als supporter dat het niet zal moeten gebeuren....
Voor diegenen die nog steeds blijven beweren dat deze kern samengesteld is voor 1e Amateur, wel dit zijn de spelers die aangetrokken zijn toen wij zeker waren om in 1B te spelen :
Troonbeeckx-Bitsindou-Gillis-Cauwenbergh-Placca-Petrov-Hotmann-Van Landschoot : dat is bijna een hele ploeg !
Maar: we hebben niet bepaald de meeste keuze gehad omdat we het pas zo lang wisten.Tamas Krivitz wrote: ↑Tue Nov 17, 2020 3:40 pmOverschot van gelijk heb je Lisp Boy, je hebt al eens de Lotto gewonnen met een onverwachte cadeau van jewelste (onverdiende promotie naar 1B), en dan spring je er zo mee om, de reinste kapitaalsvernietiging.
'k Denk niet dat de meningen eigenlijk zo ver uiteen liggen. Iedereen is het erover eens dat er versterking nodig is. Ik denk ook niet dat iemand wilt dat we Samy-lonen gaan uitkeren. Maar het mag wel iets meer zijn. Alleen verschillen we van mening over hoeveel meer

Wel nog even dit zeggen: als je echt in een voetbalclub investeert puur 'om te cashen', dan pak je het niet aan zoals LVT. Wat je dan doet: je vist je club uit 1e amateur met 'oude, ervaren' rotten, promoveert naar 1B (of zelfs 1A) en verkoopt het dan verder zonder iets van 'onderbouw'. Dan doe je al die investeringen in de jeugd niet. Ik ben het niet helemaal eens met alles wat er vanuit het bestuur gaande is, maar het is geen 'quick cash' denk ik.
-
In plaats van 4 spelers niet mee kunnen in 1B te halen hadden ze beter 2 die wel het niveau en meer aan kunnen genomen en zou kwa prijs op het zelfde neerkomen, kijk Rwdm met Rocha.... En zo zijn er nog!
https://www.gva.be/cnt/dmf20201115_97886285
Voila, nagel op de kop van Patrick Goots !
Althans wat betreft de aanpak van TVI, over de kwaliteit ben ik het niet eens.
Voila, nagel op de kop van Patrick Goots !
Althans wat betreft de aanpak van TVI, over de kwaliteit ben ik het niet eens.
Formerly known as Lisp-boy
- Justhomuch
Iemand met een abo?
Soit ik hou er een andere mening op blijkbaar, eerlijk gezegd hoeft profvoetbal voor mij ook niet direct, als de tijd rijp is komen we er wel
Soit ik hou er een andere mening op blijkbaar, eerlijk gezegd hoeft profvoetbal voor mij ook niet direct, als de tijd rijp is komen we er wel

Wij komen áltijd terug!