Toekomst Tom Van Imschoot

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.

Moet Lierse K. Na de rust verder gaan met TVI?

Ja
33
70%
Nee
14
30%

Total votes: 47

TV2002
Re: Toekomst Tom Van Imschoot

Post by TV2002 » Wed Feb 15, 2023 1:41 pm

Ik vind het toch jammer. Wat hij voor onze club heeft gedaan valt niet te onderschatten. Ik doe mijn hoed voor hem af.

Was het altijd goed? Nee, absoluut niet. Maar de onterechte, harde en goedkope kritiek die hij op momenten de afgelopen 3 jaar heeft gekregen zal er bij hem ook wel ingehakt hebben. Wat enkelingen nu ook nog durven schrijven op Facebook, triest...

Ik vrees dat het niet gemakkelijk gaat worden om een vervanger te zoeken die ook helemaal achter onze visie staat en die het met onze beperkte middelen evengoed of beter kan doen.

Knap dat hij het nu al laat weten zodat de club voldoende tijd krijgt om iemand nieuw te halen.

Ik hoop dat ze hem één van de komende thuismatchen eens toezingen en hem de respect geven die hij verdient.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Feb 15, 2023 3:39 pm

Mark wrote:
Wed Feb 15, 2023 12:55 pm
Net nu hij van mij niet meer weg moet gaat hij zelf weg!

Hoop op een goed opvolger maar zal niet gemakkelijk zijn met ons budget.
2...van mij hoefde hij niet meer te vertrekken, heeft de doelstelling top zes behaald met dikwijls goed voetbal enz en als die arbitrage niet in de weg had gestaan stond je nu op plekje twee... Eerlijk is eerlijk dit seizoen kan je VI niks verwijten! Dit had ik toch niet verwacht zijn vertrek, nog veel succes met je verdere carrière Tom!

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Feb 15, 2023 4:23 pm

Sommige reacties op facebook zijn weer niet te doen triestig... Heb ook gevloekt en kritiek gegeven de eerste twee seizoenen en meestal terecht maar dit seizoen kan je VI toch niks aanwrijven? Doelstelling top 6 is bereikt met dikwijls goed voetbal neen begrijp sommigen niet hoor... Sommigen zouden graag Maes of Van Acker zien komen ja watte...

GeelZwart

Post by GeelZwart » Wed Feb 15, 2023 5:58 pm

ozzy105 wrote:
Wed Feb 15, 2023 4:23 pm
Sommige reacties op facebook zijn weer niet te doen triestig... Heb ook gevloekt en kritiek gegeven de eerste twee seizoenen en meestal terecht maar dit seizoen kan je VI toch niks aanwrijven? Doelstelling top 6 is bereikt met dikwijls goed voetbal neen begrijp sommigen niet hoor... Sommigen zouden graag Maes of Van Acker zien komen ja watte...
Inderdaad, ik begrijp dat ook niet. Is wel zijn eigen beslissing vermoed ik dus weinig aan te doen. Hoop wel dat hij het afscheid krijgt dat hij verdient.

TV2002

Post by TV2002 » Wed Feb 15, 2023 7:07 pm

Mooi stukje commentaar op GVA:

COMMENTAAR. “Tom Van Imschoot mag het Lisp met opgeheven hoofd verlaten”

Zaterdag 13 mei wordt nu met zekerheid de laatste werkdag van Tom Van Imschoot als hoofdcoach van Lierse. Op het Kiel tegen Beerschot zwaait de 41-jarige oefenmeester met drie jaar anciënniteit de Pallieters definitief uit. Een vertrek dat hij woensdag zowaar zelf aankondigde. En ook al zal hij het naar de buitenwereld niet tonen er eentje van gemengde gevoelens moet zijn.

Louter gebaseerd op cijfers is het rapport van Tom Van Imschoot na drie jaar positief. Het eerste seizoen werd Lierse halsoverkop opgevist in het profvoetbal en was het sportief behelpen. Maar toen de coach begin van vorig seizoen mee een hand kreeg in het sportieve beleid, zette hij met beperkte middelen een uiterst strijdvaardig elftal neer dat zonder grote zorgen het behoud verzekerde. Even was er onrust, toen de Pallieters met een magere 4 op 21 de winterstop indoken en waren weggezakt naar de zesde plaats in het klassement. En het achter de schermen rommelde, toen een deel van het sportieve comité een ontslag van Van Imschoot voorbereidde. Maar ook dan kon de coach rekenen op de onvoorwaardelijke steun van voorzitter Luc Van Thillo, die zijn trainer aan boord hield en hem doelman Jens Teunckens als extra personeelslid in de schoot wierp. Lierse zou een zorgeloos vervolg van de competitie kennen. Dit seizoen waren de Promotion Play-offs de ambitie en bereikte de coach zijn opgelegde doel vorig weekend in Lommel.

Hoezeer Tom Van Imschoot op de steun van zijn voorzitter kon rekenen, zo weinig krediet bouwde hij in de loop der jaren op bij de fans. Tot op vandaag op zijn minst een bizar gegeven. De 41-jarige oefenmeester grossiert immers in bescheidenheid, is een harde werker en gaat de confrontatie liever uit de weg. Allemaal ingrediënten die de geel-zwarte fan graag smaakt. En toch lag Van Imschoot bij een deel van de aanhang in de onderste lade en werd hij niet zelden met bakken (onterechte) kritiek overladen. Ook al draait hij het hoofd weg van sociale media, het kan een mens niet onberoerd laten. En het zal onrechtstreeks ook meegespeeld hebben in zijn beslissing om na drie mooie jaren zelf de streep onder zijn avontuur in Lier te trekken. Begrijpelijk, want Van Imschoot verdient echt wel respect voor het geleverde werk in Lier. Niet louter als trainer, maar zeker ook als bezieler van de samenstelling van de spelerskern de voorbije seizoenen. Met beperkte middelen.

Voor de prille veertiger is het nu vooral richting toekomst kijken. Eentje die hij naar eigen zeggen nog niet heeft ingevuld en helemaal open ligt. Zowel een functie als hoofdcoach of technisch directeur zijn opties. Wat het ook wordt, Tom Van Imschoot kan straks na de Promotion Play-offs met opgeheven hoofd en borst vooruit de deur op het Lisp dicht slaan. En verdient een verdere uitdaging in het Belgische profvoetbal. Wat dat betreft: alvast good luck Tom!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Feb 15, 2023 9:10 pm

TV2002 wrote:
Wed Feb 15, 2023 7:07 pm
Mooi stukje commentaar op GVA:

COMMENTAAR. “Tom Van Imschoot mag het Lisp met opgeheven hoofd verlaten”

Zaterdag 13 mei wordt nu met zekerheid de laatste werkdag van Tom Van Imschoot als hoofdcoach van Lierse. Op het Kiel tegen Beerschot zwaait de 41-jarige oefenmeester met drie jaar anciënniteit de Pallieters definitief uit. Een vertrek dat hij woensdag zowaar zelf aankondigde. En ook al zal hij het naar de buitenwereld niet tonen er eentje van gemengde gevoelens moet zijn.

Louter gebaseerd op cijfers is het rapport van Tom Van Imschoot na drie jaar positief. Het eerste seizoen werd Lierse halsoverkop opgevist in het profvoetbal en was het sportief behelpen. Maar toen de coach begin van vorig seizoen mee een hand kreeg in het sportieve beleid, zette hij met beperkte middelen een uiterst strijdvaardig elftal neer dat zonder grote zorgen het behoud verzekerde. Even was er onrust, toen de Pallieters met een magere 4 op 21 de winterstop indoken en waren weggezakt naar de zesde plaats in het klassement. En het achter de schermen rommelde, toen een deel van het sportieve comité een ontslag van Van Imschoot voorbereidde. Maar ook dan kon de coach rekenen op de onvoorwaardelijke steun van voorzitter Luc Van Thillo, die zijn trainer aan boord hield en hem doelman Jens Teunckens als extra personeelslid in de schoot wierp. Lierse zou een zorgeloos vervolg van de competitie kennen. Dit seizoen waren de Promotion Play-offs de ambitie en bereikte de coach zijn opgelegde doel vorig weekend in Lommel.

Hoezeer Tom Van Imschoot op de steun van zijn voorzitter kon rekenen, zo weinig krediet bouwde hij in de loop der jaren op bij de fans. Tot op vandaag op zijn minst een bizar gegeven. De 41-jarige oefenmeester grossiert immers in bescheidenheid, is een harde werker en gaat de confrontatie liever uit de weg. Allemaal ingrediënten die de geel-zwarte fan graag smaakt. En toch lag Van Imschoot bij een deel van de aanhang in de onderste lade en werd hij niet zelden met bakken (onterechte) kritiek overladen. Ook al draait hij het hoofd weg van sociale media, het kan een mens niet onberoerd laten. En het zal onrechtstreeks ook meegespeeld hebben in zijn beslissing om na drie mooie jaren zelf de streep onder zijn avontuur in Lier te trekken. Begrijpelijk, want Van Imschoot verdient echt wel respect voor het geleverde werk in Lier. Niet louter als trainer, maar zeker ook als bezieler van de samenstelling van de spelerskern de voorbije seizoenen. Met beperkte middelen.

Voor de prille veertiger is het nu vooral richting toekomst kijken. Eentje die hij naar eigen zeggen nog niet heeft ingevuld en helemaal open ligt. Zowel een functie als hoofdcoach of technisch directeur zijn opties. Wat het ook wordt, Tom Van Imschoot kan straks na de Promotion Play-offs met opgeheven hoofd en borst vooruit de deur op het Lisp dicht slaan. En verdient een verdere uitdaging in het Belgische profvoetbal. Wat dat betreft: alvast good luck Tom!
Mooi, kritiek van een deel van de fans is er echt wel over.
Wij komen áltijd terug!

Carlke

Post by Carlke » Thu Feb 16, 2023 4:45 am

Had hem graag in andere functie zien blijven,dat hij stopt is begrijpelijk doel gehaald en 3 jaar is lang as trainer. Benieuwd wie de nieuwe word ! Voor mij mag het dury zijn al weet ik niet of die haalbaar is

Fiero67

Post by Fiero67 » Thu Feb 16, 2023 11:52 am

[/quote]
[/quote]

Zum kotsen.
Allemaal helden achter hun klavier.
Echt waar - totaal gebrek aan nuance,inzicht en realiteitszin.

stakke

Post by stakke » Thu Feb 16, 2023 12:01 pm

Jammer. Heeft hier mooi werk geleverd. Sinds hij er was, is het aantal geslaagde transfers spectaculair gestegen. In het begin was dat echt een ramp. Daar gaat hij toch wel zijn aandeel in hebben. Paste ook bij de clubvisie. De honger en het ongeduld zijn (te)groot bij de aanhang na 20 jaar miserie. Niet simpel om hier trainer te zijn. Maar ik ben benieuwd nu..

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Feb 16, 2023 9:54 pm

Fiero67 wrote:
Thu Feb 16, 2023 11:52 am
[/quote]

Zum kotsen.
Allemaal helden achter hun klavier.
Echt waar - totaal gebrek aan nuance,inzicht en realiteitszin.
[/quote]
Geef je voor de 200% gelijk Fiero... Ik had ook kritiek vorig seizoen en dikwijls terecht maar dit seizoen kan je echt niks zeggen, goed voetbal bijwijlen, doelstelling top zes bereikt enz... Men moet eerlijk blijven!

Post Reply