Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Wed Jul 05, 2023 8:37 am

Mark wrote:
Wed Jul 05, 2023 7:09 am
Ja, het is heel simpel: 1B: de Challenger Pro League is Profvoetbal ! En bij profvoetbal draait het om geld, zeker voor de spelers, zij moeten op een korte periode (+/- 10 jaar) er zoveel mogelijk uithalen.

Met dat minibudgetje van 2.5mj kan je maar heel weinig bieden. Ondanks dat zijn we er de voorbije 2 jaar in geslaagd om toch een goede ploeg op het veld te brengen.
Ik vrees dat die tijd nu voorbij is, met 12 profploegen in 1B hebben de spelers meer keuze en ik vrees dat ons budget het laagste of toch één van de laagste van de reeks zal zijn. Dus het zal waarschijnlijk niet meer lukken.

Denk dat we samen met Beerschot, waar ook duidelijk geen geld meer is, afglijden naar de onderste regionen van 1B.
Als er niet snel verandering komt (verdubbeling van het budget) ben ik er van overtuigd dat je een top 6 plaats mag vergeten!
Met dit kleine budget Mark heeft Lierse vroeg of laat prijs logisch toch? De zwakke broertjes, belofteclubs en clubs met weinig slagkracht gaan er stilaan uitgefilterd worden heel simpel. Ofwel verdubbeld hij het budget ofwel degradeert je op termijn daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn. Het zal moeilijker en moeilijker worden om DEGELIJKE spelers te overtuigen om naar een ambitieloze club af te zakken enz enz enz.

Tokky89

Post by Tokky89 » Wed Jul 05, 2023 8:59 am

Centrale verdedigers hebben we nodig , zeker als je er met 3 gaat spelen .

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jul 05, 2023 11:01 am

Tokky89 wrote:
Wed Jul 05, 2023 8:59 am
Centrale verdedigers hebben we nodig , zeker als je er met 3 gaat spelen .
Eigenlijk heb je minstens 2 centrale verdedigers nog nodig en een vervanger voor PDS en een vervanger voor Laes.

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Wed Jul 05, 2023 11:07 am

Uiteindelijk ben je niks met een alleen heersende investeerder die enkel in vastgoed en verkoopbare dingen investeert om deze later met behoorlijke winst te verkopen, ook al is het een Belg en super sociaal naar de supporters en vrijwilligers toe.
Uiteraard is het zijn goed recht om dat te doen,maar wees op je hoede, de huidige constructie is niet leefbaar in het hedendaagse profvoetbal!
Ooit stopt het plaatje, zonder LVT was er geen Lierse meer, klopt, maar we moeten verder en een club met deze historie en trots verdiend beter dan sportief aanmodderen en te werken met het laagste budget in 1B.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jul 05, 2023 11:23 am

Tamas Krivitz wrote:
Wed Jul 05, 2023 11:07 am
Uiteindelijk ben je niks met een alleen heersende investeerder die enkel in vastgoed en verkoopbare dingen investeert om deze later met behoorlijke winst te verkopen, ook al is het een Belg en super sociaal naar de supporters en vrijwilligers toe.
Uiteraard is het zijn goed recht om dat te doen,maar wees op je hoede, de huidige constructie is niet leefbaar in het hedendaagse profvoetbal!
Ooit stopt het plaatje, zonder LVT was er geen Lierse meer, klopt, maar we moeten verder en een club met deze historie en trots verdiend beter dan sportief aanmodderen en te werken met het laagste budget in 1B.
2.

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Wed Jul 05, 2023 1:18 pm

Pupe heeft een verbeterd voorstel gehad, maar wou naar kortrijk of zulte wat uiteindelijk niet doorging, dan had hij 2 afspraken met lierse om te onderhandelen en is 2 keer ni komen opdagen, heel simpel dieje hed gegokt en verloren, spijtig genoeg ik had hem graag zien blijven

Mark

Post by Mark » Wed Jul 05, 2023 1:52 pm

Hangt er maar vanaf wat je verstaat onder verloren.
Persoonlijk denk ik dat hij meer ktijgt bij Dender dan wat Lierse wou geven. Het zal misschien niet veel zijn, maar samen met het feit dat hij dichter bij huis voetbalt is het voor hem waarschijnlijk positiever dan bij Lierse te blijven . Waardoor wij eigenlijk de verliezers zijn.

Het wordt hoog tijd voor een duidelijk positief signaal van ons bestuur!

backman

Post by backman » Wed Jul 05, 2023 5:13 pm

ozzy105 wrote:
Wed Jul 05, 2023 11:23 am
Tamas Krivitz wrote:
Wed Jul 05, 2023 11:07 am
2.helemaal waar, hij heeft LIERSE gered maar zoals het nu gaat is dit Lierse niet meer maar een zwakke tweede klasser en
daar zijn minder en minder supporters in geÏnteresseerd

KRKN

Post by KRKN » Wed Jul 05, 2023 8:01 pm

Wat erger ik me aan dat panikeren en doemdenken. We hebben een prima seizoen gedraaid vorig jaar en zijn nu godbetert begin juli. In Wilrijk zinkt het schip verder weg, en als ik sommige supporters hoor lijken ze het verleden ook vergeten.

Laat LVT toch rustig en gedisciplineerd kijken naar extra investeerders, of willen jullie halsoverkop een Deinze-verhaal? Je kan niet alles willen. Maar op eigen kracht, quasi break-even men een herkenbaar verhaal top 6 spelen vind ik zeker niet verkeerd. Die investeerder zal er wel komen, en LVT zal ook niet eeuwig aan het roer staan. Maar koester nu toch even wat er is. Hoeveel clubs willen jullie nog uit elkaar zien spatten voor jullie de les leren?

En nee, dat is geen gebrek aan ambitie. Maar investeerders die mee willen gaan in een gezond verhaal, betrouwbaar zijn en die bovendien diepe zakken hebben vind je nu eenmaal niet zo snel.

En ja, die kritiek is zeker ergerlijk wanneer het komt van mensen die al jaren zelf geen cent meer richting de club doen gaan ;)

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Jul 05, 2023 8:40 pm

KRKN wrote:
Wed Jul 05, 2023 8:01 pm
Wat erger ik me aan dat panikeren en doemdenken. We hebben een prima seizoen gedraaid vorig jaar en zijn nu godbetert begin juli. In Wilrijk zinkt het schip verder weg, en als ik sommige supporters hoor lijken ze het verleden ook vergeten.

Laat LVT toch rustig en gedisciplineerd kijken naar extra investeerders, of willen jullie halsoverkop een Deinze-verhaal? Je kan niet alles willen. Maar op eigen kracht, quasi break-even men een herkenbaar verhaal top 6 spelen vind ik zeker niet verkeerd. Die investeerder zal er wel komen, en LVT zal ook niet eeuwig aan het roer staan. Maar koester nu toch even wat er is. Hoeveel clubs willen jullie nog uit elkaar zien spatten voor jullie de les leren?

En nee, dat is geen gebrek aan ambitie. Maar investeerders die mee willen gaan in een gezond verhaal, betrouwbaar zijn en die bovendien diepe zakken hebben vind je nu eenmaal niet zo snel.

En ja, die kritiek is zeker ergerlijk wanneer het komt van mensen die al jaren zelf geen cent meer richting de club doen gaan ;)
Den deze gaat volgende week mee helpen aan de legioenzaal, alsook sponsor ik 20 liter verf.

Mark, Ozzy en co, wat doen jullie zoal voor de club buiten alles en iedereen afbreken? 😉
Wij komen áltijd terug!

Post Reply